کد خبر: ۳۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
جواد خیلی آدم کم خرجی بود و کمتر می شد برای خود چیزی بخرد، اگر در جیبش 2ریال یا 5 ریال بود، شاید دو سه هفته به ان دست نمی زد وبرای خود چیزی نمی خرید. با این حال دست بخشنده ای داشت و دست هیچ نیازمندی را رد نمی کرد. گاهی که برای شیشه بری به...
شیشه گر بخشنده

جواد خیلی آدم کم خرجی بود و کمتر می شد برای خود چیزی بخرد، اگر در جیبش 2ریال یا 5 ریال بود، شاید دو سه هفته به ان دست نمی زد وبرای خود چیزی نمی خرید. با این حال دست بخشنده ای داشت و دست هیچ نیازمندی را رد نمی کرد. گاهی که برای شیشه بری به روستاهای اطراف شیراز می رفت، اگر روستاها دست تنگ بودند نه تنها دست مزد نمی گرفت حتی پول شیشه را هم خودش حساب می کرد.
در وصیت نامه اش هم به این نکته اشاره کرده است:« ماهانه از حقوق ناچیزی که دارم مبلغ 5هزار ریال به مستضعفان بدهید اگر خودتان کسی را که مستحق است، سراغ داریدبه او بدهید و اگر کسی سراغ ندارید سپاه موظف است که این کار را به نحو احسن انجام دهد. قبر من در ردیف ساده ترین قبرها باشد و بعد از مرگ من هیچ گونه تجملات نمی خواهد بجا آورید و اگر ممکن است مرا با لباس سپاه به خاک بسپارید و اگر امکان نداشت دست کم آرم سپاه را بر کفن من بگذارید.»
شهید جواد کامیاب در سال 1337 در شیراز دیده به جان گشود. و در تاریخ 4/1/61 در رقابیه عملیات فتح المبین به شهادت رسید.
برگرفته از کتاب پرچمی به رنگ خون
/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: