آخرین اخبار
کد خبر: ۴۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در واکنش به برخورد دانشگاه شیراز با دانشجویان معترض به حضور توفیقی در دانشگاه؛ با تاکید بر اینکه با حضور رئیس جمهور در دانشگاه دیدیم که چگونه آزادی فکری و آزادی بیان در دانشگاه به منصه ظهور گذاشته شد؛ گفت: ادعای آزادی بیان این گروه گوش فلک را کر کرده و تضاد در گفتار وعملدر مورد آزادی بیان، ما را به یاد یک دوره ی خاص می اندازد که همین شعار را می‌دادند ولی به گونه ی دیگر عمل می‌کردند .

پورخسروانی با اشاره به اینکه توفیقی حق نداشت همراه آقای عارف در جلسه دانشگاه حضور داشته باشد؛ تصریح کرد: اعتراض دانشجویان به حضور توفیقی در دانشگاه به مذاق برخی خوش نیامده است و با برخورد با این دانشجویان مخالفیم. گاهی به کسانی که می‌خواهند از ارزش ها دفاع کنند با برچسب زنی و یا دعوت به کمیته ی انظباطی تحمیل هزینه می کنند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه حضور کسانی که با اختیار خود از کشتی نظام و انقلاب پیاده شده و اکنون نیز حتی با سکوت بر اشتباهات گذشته خود پافشاری می‌کنند را، در دانشگاه‌ها نخواهیم داد.

وی اضافه کرد: گاهی برخی از مسئولین دانشگاه های ما فراموش می‌کنند درچه نظامی مسئولیت کار را بر عهد گرفته اند و در حالی که سی واندی سال از انقلاب گذشته ما هنوز بر سر برخی ارزش ها و آرمان ها ی نظام و انقلاب با افرادی که اتفاقا در همین نظام اسلامی مسئولیت های دارند باید چالش داشته باشیم و بحث کنیم.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه در این مدتی که سپری شده ما مشاهد کردیم عده ای می‌خواهند فعالیت های بسیج دانشجوی را محدود کنند؛ افزود: حمایت هایی که باید طبق قانون از تشکل های دانشجویی بخصوص از فعالیت های بسیج دانشجوی که به تصویب رسیده صورت گیرد برخی مواقع نقض شده و گاهی هم برچسب هایی می‌زنند مثل این که دانشگاه را نباید پادگان کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه کسانی که در فتنه ۸۸ دست داشته اند ؛ از نظر قانونی و عرفی مسئولیت گرفتن‌شان نادرست است، افزود: گاهی شنیده می‌شود برخی توبه کرده اند حتی توبه هم کرده باشند کسی که همچون کار ها ی انجام داده اند دیگر تقوای لازم را برای برسر کار آمدن ندارند و اگر در همان حکومتی که بر علیه اش شعار و فعالیت می‌کردند مسئولیت بگیرند ،برخلاف عقل است .اگر این ها به حرفشان اعتقاد داشتند نباید بیایند در حکومتی که به قول آنها فاسد بوده است کار کنند،اگر هم حرف خود را قبول ندارند توجیح بد تراز گناه است.
نام:
ایمیل:
* نظر: