کد خبر: ۴۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
گفتگوي با پدر و عموي شهيد رضا سرگزي،
پدر شهيد رضا سرگزي گفت: اشرار و از خدا بي‌خبران مسلح بدانند كه هزاران نفر ديگر مانند رضا هستند كه گچ و تخته پاك‌كن او را برداشته و عاشقانه در راه تعليم و تربيت به دانش‌آموزان نقاط محروم حركت كنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از فارس، از زاهدان، 29 مهرماه امسال افراد مسلح ناشناس رضا سرگزي يكي از معلمان روستاي كارچان قصرقند را در حالي كه بعد از تعطيلي از مدرسه به سمت منزل در حركت بود مورد ترور قرار داده و به شهادت رساندند.

پدر شهيد سرگزي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار كرد: رضا متولد سال 1365 بود و در سال 91 با دخترعموي خود ازدواج كرد.

علي اصغر سرگزي مي‌گويد: مدت چهار سال است كه در روستاي كارچان از توابع شهرستان قصرقند مشغول خدمت در شغل معلمي بود، تازه مهرماه امسال وارد پنجمين سال خدمت شد كه توسط اشرار كوردل و از خدا بي‌خبر مورد سوءقصد قرارگرفته و به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

وي با بيان اينكه شهادت را افتخار مي‌دانم، اضافه كرد: هفت فرزند دارم، چهار پسر و سه دختر، خوشحالم كه سومين فرزند پسرم در راه آموختن علم و دانش به دانش‌آموزان نقاط محروم سيستان و بلوچستان به شهادت رسيد.

وي، خطاب به اشرار گفت: درست است كه گچ و تخته پاك‌كن از دست شهيد رضا افتاد، اما مطمئنم هستم كساني هستند كه گچ و تخته پاك‌كن او را به دست گرفته و راه او را در راستاي تعليم و تربيت به دانش‌آموزان نقاط محروم ادامه خواهند داد.

عموي رضا كه پدرخانم وي نيز هست، ضمن تعريف از ويژگي‌ها و خصوصيت‌هاي اخلاقي دامادش، بيان كرد: در سال 91 شهيد با دخترم ازدواج كرد، رضا عاشق شغلش بود، شغلي كه شغل انبياء است.

او بيان كرد: دخترم دانشجو است و نمي‌توانست با همسرش در قصرقند همراه شود، به همين دليل دخترم با ما زندگي مي‎كرد و رضا براي ديدنش به منزل ما مي‌آمد.

غلامحسين فرهنگي معتقد است: شهادت فرزندان ما ذره‌اي از دلبستگي ما به نظام و انقلابي كه براي آن هزاران شهيد تقديم كرده‌ايم، كم نمي‌كند.

عموي شهيد سرگزي گفت: از مسئولان امنيتي انتظامي سيستان و بلوچستان مي‌خواهيم اين منطقه را از لوث وجود اشرار از خدا‌ بي‌خبر كه ناجوان‌مردانه مردم بي‌گناه و خدمتگزاران به مردم را به شهادت مي‌رسانند شناسايي و به سزاي عمل‌شان برسانند.

پيكر پاك و مطهر شهيد رضا سرگزي روز گذشته بر دستان مردم ولايت‌مدار و شهيدپرور سيستان تشييع و در گلزار شهداي شهرستان زابل آرام گرفت.
برچسب ها: شهید ، معلم شهید
نام:
ایمیل:
* نظر: