کد خبر: ۴۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:دردنیای امروزه با رشد فناوری نیازمند ایجاد روش های مناسب برای ارتباط موثرتربیتی با دانش آموزان هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، حمیدرضا آذری در همایش معاونین پرورشی وتربیت بدنی سراسر استان در تالار ملاصدرا باشگاه فرهنگیان شیراز گفت: امروز بیش از هرروز دیگر نیازمند توسعه روش های تربیتی متناسب با نیازهای شخصیتی دانش آموزان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستارایجاد فرایند مطالعاتی برای معلمان خصوصا مربیان پرورشی شد و افزود: در دنیای امروز دیگر روش های اقتدار در برخورد با نسل جوان و نوجوان جوابگو نیست.

توجه به پاسخ گویی به جای توجیه گری در برابر نسل جوان

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه پرسش ها وشبهات زیادی در نسل جدید وجود دارد افزود: یکی ازخطراتی که وجود دارد این است که ما درمواجهه با این نسل به توجیه گری بپردازیم.

آذری گفت:بهترین روش در برابر سوالات نسل جدید تولید پاسخ هایی متناسب با رشد آنها همراه با صداقت در آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:باید موانع پرسشگری نسل جوان برداشته شود و آنها بتوانند به راحتی پاسخ پرسش های خود را دریافت کنند.

آذری خواستار آشنایی و مطالعه معلمان با آثار شهید مطهری و علامه طباطبایی شد و افزود: پاسخ بسیاری از سوالات امروز جامعه ما در آثار این بزرگان دیده می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه اصول اسلامی منطبق بر فطرت انسانهاست راز ماندگاری اسلام و قرآن را در طول تاریخ در برابر این همه هجمه دشمن همین دانست و افزود:باید روش های تربیتی نیز منطبق بر همین اصول یعنی فطری بودن باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: