کد خبر: ۴۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳

زندگینامه شهید عبدالحسین خلیلی
شهيد عبدالحسين خليلي فرزند مصيب در فروردين ماه سال 1344 در خانواده اي متدين و دامدار در روستاي مشكان ديده به جهان گشود . تحصيلات دوران ابتدايي را در دبستان شهيد آيت (ششم بهمن سابق ) مشكان با موفقيت گذراند ، سپس تحصيلات دوره راهنمايي را نيز در مدرسه راهنمايي ابوريحان بيروني مشكان سپري كرد . در جلسات قرآني شركت مي نمود  ودر انجام فرايض ديني و خواندن قرآن و نماز هيچ كوتاهي نمي كرد . اوقات فراغت خود را با رفتن به بسيج و نگهباني دادن در شبها و شركت در كلاسهاي آموزش نظامي ، همچنين كمك كردن به پدر خود در امر دامداري و كشاورزي سپري مي كرد . پس از اتمام دوران راهنمايي بعلت نبودن دبيرستان در روستا جهت ادامه تحصيل به شهرستان ني ريز عزيمت نمود و در دبيرستان شهيد بهشتي (شعله سابق ) ني ريز به تحصيلات  خود ادامه داد . 
ايشان دو بار به جبهه اعزام شد و هنگام اعزام به جبهه پدرش به ايشان گفته بود تو به جبهه نرو و درست را بخوان و من به جاي تو به جبهه مي روم اما او در جواب به پدرش گفته بود تو به جاي خودت مي روي و من هم به جاي خودم ، بر همه ما واجب است به جبهه برويم و از انقلاب اسلامي دفاع كنيم .
سال دوم دبيرستان بود كه براي اولين بار بمدت 4 ماه بعنوان تك تير انداز در گردان كميل حضور يافت ، همسنگرانش نقل مي كنند : هميشه داراي روحيه اي فوق العاده بشاش و خوشحال بود و رفقايش از ديدن چهره خندان او خوشحال مي شدند و به رزمندگان اميد و توان مي داد و در جلسات قرآن و دعاي كميل و توسل و نمازهاي جماعت حضوري فعال داشت .
سال چهارم دبيرستان بود كه براي دومين بار بمدت 2 ماه و شش روز در گردان كميل بعنوان كمك تيربارچي حضور يافت و سرانجام در اواخر سال 1363 و نزديك عيد نوروز يعني روز 25 اسفندماه سال 1363 در جبهه شرق دجله هنگام نبرد با دشمنان بعثي در عمليات بدر به درجه رفيع شهادت نائل گرديد و پيكر پاكش پس از حدود 14سال مفقوديت و انتظار خانواده در روز شانزدهم تيرماه سال 1376 به وطن بازگشت و در گلزار شهداي روستاي مشكان به خاك سپرده شد .
/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: