آخرین اخبار
کد خبر: ۴۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
در آذرماه امسال صورت می گیرد:
مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس از برگزاری یادواره شهدای دانشجوی این استان در آذر ماه امسال خبر داد.

میثم فضل الله پور با بیان اینکه استان فارس دارای بیشترین شهید دانشجو در کشور است اظهار داشت: در کل استان فارس 380 شهید دانشجو و در شهر شیراز هم 130 شهید دانشجو تاکنون شناسایی شده اند.

وی از برگزاری 35 یادواره شهرستانی برای شهدای دانشجوی شهرهای فارس خبر داد و تصریح کرد: یادواره مرکزی هم  آذرماه در دانشگاه شیراز برگزار می شود و تا کنون نیز یادواره شهدای دانشجوی 9 شهرستان فارس برگزار شده است.

فضل الله پور هدف از برگزاری یادواره ها را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، طنین انداز شدن عطر و خلوص شهدای دانشجو در محیط های دانشگاهی و آشنا شدن نسل جوان دانشجو با اندیشه و سبک زندگی شهدا عنوان و خاطرنشان کرد: باگذشت نزدیک به 30سال از جنگ و لزوم آشناسازی دانشجویان با رشادت ها و جلوه های ایثار دانشجویان شهید به عنوان الگوی قابل دسترس و کامل از جنس خود دانشجویان نیز اهمیت این موضوع را دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی در سطح استان فارس از خانواده های شهدای دانشجو دیدار و برای حضور در یادواره های شهرستانی و دانشگاهی از آنها دعوت می کنند ادامه داد:  در راستای جمع آوری آثار شهدا همراه با دیدار از خانواده ها، تصاویر، اسناد، دست نوشته، فیلم و صوت و.. مربوط به شهدای دانشجو هم جمع آوری می شود که در آینده تبدیل به تولیدات فاخری جهت استفاده در قالب نرم افزار کتاب یا نمایشنامه و یا سایر تولیدات ادبی هنری می شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: