کد خبر: ۴۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
زندگينامه + وصیت نامه
سيد محمد حسيني فرزند ابوالقاسم متولد سال 1345 در روستاي علي آباد شور از بخش مركزي شهرستان ني ريز فارس در خانواده اي مذهبي و علاقمند به اسلام پا به عرصه هستي گذاشت . پدر و مادرش از همان اوان كودكي وي را با مسائل ديني آشنا نمودند
سيد محمد حسيني فرزند ابوالقاسم متولد سال 1345 در روستاي علي آباد شور از بخش مركزي شهرستان ني ريز فارس در خانواده اي مذهبي و علاقمند به اسلام پا به عرصه هستي گذاشت . پدر و مادرش از همان اوان كودكي وي را با مسائل ديني آشنا نمودند . سيد محمد وقتي به سن مدرسه رسيد در دبستان دانش علي آباد به تحصيل علم پرداخت . پس از گذارندن دوران ابتدايي وارد مدرسه راهنمايي مدرس در روستاي نصيرآباد ( كه در حدود پنج كيلومتري محل سكونت ايشان بود ) گرديد .
سيد محمد با توجه به علاقه اي كه به درس و مدرسه داشت موفق به اخذ مدرك سوم راهنمايي شد . عشق به تحصيل و ادامه آن موجب شد كه جهت ارائه تحصيل به ني ريز مهاجرت و سال اول دبيرستان را در مدرسه شهيد بهشتي به پايان رساند . در اين هنگام بود كه آهنگ جبهه و جنگ در گوشش طنين انداز شد ، تصميم گرفت سنگر تحصيل را رها و در سنگر جهاد وارد شود و به دستور حضرت امام (ره) لبيك گفته و در دفاع از اسلام و وطن بپاخيزد .
شهيد سيد محمد در اولين اعزام خود بصورت بسيجي ، داوطلبانه در گردان كميل ثبت نام نمود و در تاريخ 3 مهرماه سال 1363 تا26 دیماه سال 1363 بعنوان تك تيرانداز در جبهه حق عليه باطل به مبارزه با كفار بعثي پرداخت . شهيد براي دومين بار نيز از طريق گردان كميل و در تاريخ 13 آذز ماه سال 1364 راهي جبهه و بصورت تك تيرانداز به نبرد با دشمن پرداخت و بالاخره با شركت در عمليات والفجر 8 در جاده فاو- ام القصر و در تاريخ 27 بهمن ماه سال 1364 به محاصرة دشمن درآمد و مظلومانه خون پاك خود را تقديم اسلام نمود و در جوار رحمت حق منزل گرفت . پيكر پاكش بعد از يازده سال مفقوديت تفحص و در گلزار مطهر شهداي ني ريز به خاك سپرده شد . شهيد سيد محمد فردي متدين ، باوقار و مذهبي بود .
در منزل حتي به كوچكترها فرمان نمي داد و كارها را شخصا" انجام مي داد . به افراد خانواده بسيار محبت مي كرد و در انجام فرائض مخصوصا" نماز اول وقت كوشا و از شيفتگان خاص اباعبدالله (ع) و عضو فعال و پرجنب و جوش هيأت عزاداري حضرت سيد الشهداء (ع) بود و در ايام محرم نوحه خواني و مرثيه سرايي مي كرد وي مردي سختكوش بود و در اوقات فراغت به كشاورزي مي پرداخت . چنانچه همسنگرانش مي گويند : در جبهه از روحيه اي فوق العاده قوي و بانشاط برخوردار بود و اطاعت بي چون و چراي فرماندهان را بر خود لازم    مي دانست تاجايي كه يكي از همرزمانش مي نويسد " پيش از عمليات بدليل توانمندي رزمي ايشان ما را از هم جدا كردند و بنده اصرار فراوان داشتم كه بايد با همه باشيم . شهيد پس از مدتي تأمل وقتي سماجت بنده را مبني بر عدم جدايي از يكديگر يافت به من گفت : فلاني اگر بيش از اين اسرار ورزي و از دستور فرمانده سرپيچي كني خونت را مباح مي دانم ، حالا چه وقت اين حرفهاست دستور فرمانده دستور ولايت امر است و بايد اطاعت شود .


چکیده ای از وصیت نامه شهید سید محمد حسینی

توصيه ام به جوانان مسلمان و عموم مسلمانان بويژه هموطنان عزيز ايراني اين است كه پيرو خط امام باشند و قدر اين نعمت را بدانند و دست از ولايت فقيه برندارند و همانند كوفيان نباشند كه نيستند انشاءالله . در مسجدها بروند و صفوف نماز جماعت و نماز جمعه را فشرده تر و با شكوهتر انجام دهند و اين فريضة الهي را فراموش نكنند

/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: