آخرین اخبار
کد خبر: ۴۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
رائفی‌پور در یادواره شهدای دانشجوی فارس:
استاد دانشگاه و کارشناس ارشد رسانه گفت: رفع نشدن شبهات و باقی ماندن آن در ذهن جامعه، شمرها و عمر بن سعدها را بازتولید می‌کند.

علی‌اکبر رائفی‌پور در یادواره سرداران و 380 شهید دانشجوی استان فارس اظهار داشت: هشت سال جنگیدیم و گفتیم راه قدس از کربلا می‌گذرد و اکنون تحقق این وعده الهی را در اربعین میلیونی مشاهده کردیم.

وی افزود: در انجیل آمده که از نشانه‌های ظهور پسر انسان این است جمعیت امت‌های زمین سینه‌زنی کنند و جالب اینجاست که در اربعین امسال از فرانسه و چین تا لبنان و مصر و بحرین همه راهی کربلا شه بودند و سینه می‌زدند.

این کارشناس رسانه ادامه داد: ما زمانی در جنگ سخت سنگرهایی را از دست دادیم، خرمشهر و حصر آبادان رخ داد اما تمام جهان دید که متجاوز را دنبال کردیم و تتا فاو پیش رفتیم.

* نوبت فتح ما در جنگ نرم می‌رسد

رائفی‌پور اضافه کرد: همانگونه که در جنگ سخت ابتدا سختی‌ها و شکست‌هایی بر ما تحمیل شد و آنگاه دشمن را در خانه او دنبال کردیم و سنگرهایش را گرفتیم در جنگ نرم نیز مسائلی از قبیل فحشا و اعتیاد و ... برای ما به وجود آمده اما خواهد رسید روزی که دشمن را در خانه خود او دنبال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها به‌خوبی می‌دانند که فرزندان و سلمان و شیعیان اباعبدالله (ع) میخ آخر را بر تابوت آنان خواهند کوبید و از این‌رو به شما می‌گویم که از برخی جنجال‌ها و سروصداها نترسید که پیروزی نزدیک است.

رائفی پور بیان کرد: ما امثال داعش‌ها را دیده‌ایم و شاید اگر آن روز که کموله با موزاییک و درب قوطی کنسرو سر فرزندان خمینی را می‌برید مانند امروز موبایل و ابزار تصویربرداری وجود داشت برخی می‌دیدند که ما از این مسائل بسیار دیده‌ایم.

این محقق و پژوهشگر ابراز داشت: گفته‌اند که فتنه‌های آخرالزمان جوان را پیر می‌کند پس حزب‌الله باید بداند روزهای از این سخت‌تر نیز خواهیم داشت اما پایان کار را ما تعیین می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به روند شکل‌گیری حادثه کربلا به بیان دلایل و بستر شکل‌گیری این حادثه پرداخت و اظهار داشت: این امتی که حسین (ع) را بر دوش پیامبر دیدند به چند دلیل به‌جایی رسیدند که به بریدن سر وی رضایت دادند و این حالت در اثر جنگ نرم در آنان پیدا شد.

رائفی‌پور افزود: در جریان اعتراضات و شورش علیه خلیفه سوم، امام علی (ع) به دلایلی میانجیگری کرد و با همراهی امام حسن و امام حسین (ع) که جوانانی رشید بودند سعی کرد غائله را بخواباند.

وی ادامه داد: معاویه اما در جریان خلیفه کشی شیطنت کرد و از ابتدا برنامه داشت که عثمان را بکشد و آن را بر گردن امیرالمؤمنین علی (ع) بیندازد.

به گفته وی، با وجود پذیرش شروط مصریان توسط عثمان، مأموری با نامه‌ای جعلی از سوی عثمان دستگیر شد و حکمی به دست آمد که عثمان فرمان داده بود پس از خوابیدن قائله، تمام مخالفان قلع‌ و قمع شوند.

رائفی‌پور افزود: به همین دلیل مخالفان دیگر تحمل نکرده و وارد خانه عثمان شدند و حتی زن وی دستان خود را در دفاع از همسرش بر سر عثمان گذاشت که با شمشیر انگشتان زن او را قطع کردند.

وی بیان کرد: اکنون شرایطی را در نظر آورید که معاویه با انگشتان قطع شده زنی و پیراهن خونی عثمان، حضرت علی را متهم می‌کند که از ابتدا می‌خواسته این اتفاق بیفتد و به راستی تشخیص حق و باطل در این شرایط برای مردم سخت شد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر این که جنگ نرم معاویه ایجاد شبهه در ذهن مردمان بود، اظهار داشت: اگر سواد رسانه‌ای و درک مردم بالا نرود در هر جامعه‌ای باید منتظر این وقایع ماند و به همین دلیل است که باید تاریخ اسلام را دقیق بدانیم.

وی با اشاره به گریه و مظلوم‌نمایی معاویه بر سر منبر و سپس به راه افتادن جنگ جمل، ادامه داد: جنگ نرم معاویه ذهن مردم را آشفته ساخته بود چنانکه امام علی (ع) به زمانه عفو می‌گفت که چگونه او را و معاویه را در برابر هم قرار داده‌اند و این‌که چرا مردم نمی‌فهمند این هر دو چه جایگاهی دارند.

* مال حرام آقازاده‌های امام‌کُش را بار آورد

این استاد دانشگاه در ادامه عنوان کرد: در این میان علاوه بر جنگ نرم باید به پر شدن شکم‌ها با مال حرام و راحت‌طلبی که در اثر فتوحات خلیفه دوم ایجاد شده بود نیز اشاره کرد.

وی اضافه کرد: زبیر و سعد ابی وقاص همه از یاران و صحابه پیامبر بودند اما مال حرام عبدالله بن زبیر و عمر بن سعد را بار آورد که با آن پدرها در برابر امام (ع) صف‌بندی کردند.

رائفی‌پور ادامه داد: وقتی مسلم از بالای دارالاماره کوفه بر زمین انداخته شد، اباعبدالله (ع) از زین اسب افتاد و اگر شکم‌ها از حرام و ذهن‌ها از شبهه پر نشده بود همان‌جا باید شیعیان به میدان می‌آمدند که از نماینده امام خود دفاع کنند.

وی تصریح کرد: اینگونه است که امروز اگر شیعه بتواند جان بزرگان خود را حفظ کند می‌تواند شرایط ظهور را فراهم آورد و از همین روست که برخلاف برخی ظاهربین‌ها که اعدام شیخ نمر را از نشانه‌های ظهور می‌دانند اعتقاد داریم اگر عربستان چنین خبطی کند باید پایه‌های حکومت عبدالله بلرزد.

وی در همین بخش از سخنان خود با اشاره به کلام شهید چمران که وقتی کوس جنگ نواخته شود، مرد و نامرد از هم بازشناخته می‌شوند، گفت: اکنون آنها که شعار شیعه بودن و نفرت از اهل کوفه سر می‌دهند به میدان بیایند، داعش همین جاست و آنان که بیش از همه از وحدت شیعه و سنی ابراز انزجار می‌کنند چرا در دفاع از عقاید خود به جنگ داعش نمی‌روند.

رائفی پور در همین زمینه مثال دیگری ذکر و خاطر نشان کرد: ملی مذهبی و بسیاری گروه‌های دیگر بودند که راه خود را از امام زمان خود جدا کردند و بر سر هر مسئله‌ای نیز به نهج‌البلاغه و آیات قرآن استناد می‌کردند اما وقتی دشمن به کیان دین و آیین و کشور آنان حمله کرد به سوراخ موش خزیدند.

این کارشناس اضافه کرد: همان زمان در سپاه حضرت علی (ع) کسانی بودند که معاویه و اجداد وی را سب کرده و فحش می‌دادند و امام بیان فرمود که من از فحش دادن شما کراهت دارم.

* نقشه سفیانی در فحاش نشان دادن شیعیان

وی با بیان این که اهالی شام در زمان خلیفه دوم مسلمان شده بودند و بیش از آن که علی (ع) را بشناسند خلفای اموی را می‌شناختند، گفت: هر فحشی که به معاویه داده می‌شد یک نفر به جای این که به سپاه امام علی (ع) بیاید، به سپاه معاویه می‌پیوست و این همان نقشه سفیانی بود که امروز نیز اجرا می‌شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اکنون نیز برخی پول می‌گیرند تا به مقدسات شیعه توهین کرده و برخی افراد نادان را جری کنند تا به مقدسات اهل سنت فحش و ناسزا بگویند و با این کار اهل سنت را به سمت ناصبی‌گری و وهابیت سوق دهند.

رائفی پور متذکر شد: هیئتی وجود داشت که اسناد آن افشا شد که با واسطه از عربستان پول می‌گرفته تا بر عزاداری امام حسین گریه کرده و همزمان سخنرانان و منبری‌های فحاش و لعن‌گو را دعوت کنند.

* کار اقناعی بر فعالیت سلبی اولویت دارد

وی تصریح کرد: برخی نمی‌دانند که شمر جانباز جنگ صفین بود و از همان کسانی بود که قرآن بر سر نیزه با عنوان «لاحکم الا لله» وی را فریب داد و به جایی رساند که سر فرزند رسول‌الله را برید.

رائفی پور با تأکید بر این که باید شمرهای زمان خود را بشناسیم و از شکل‌گیری شمرها جلوگیری کنیم، ابراز داشت: امروز جنگ روانی گسترده‌تر است و من اگرچه من مانند روشنفکرنماها مخالف کار سلبی نیستم اما فعالیت اصلی را در کار ثبوتی و اقناعی می‌دانم.

وی یادآور شد: آن روز که امیرالمؤمنین (ع) «این عمار» گفت می‌دانست که اگر برای شبهات در ذهن مردم شرایط مهیا شود به فرزند رسول‌الله رحم نخواهند کرد.

رائفی‌پور با اشاره به پراکندگی و تشت شیعیان و قیام‌های در خونخواهی اباعبدالله عنوان کرد: اشک بر اباعبدالله بدون درک قیام آن امام (ع) و شرایط و مقدمات آن سودی ندارد که عمر سعد نیز بر اباعبدالله گریست و هیئتی باید از مصیبت عظیم به مصیبت اعظم برسد و بغض مقدس پیدا کند و بداند که انتقام جز در رکاب امام زمان خود بودن میسر نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «مع الامام المنصور» بودن به «حرب لمن حاربکم» میسر می‌شود و یک عمر تنها در مرحله عزاداری و گریه بی‌بصیرت ماندن عاقبت‌به‌خیری نیست.

رائفی‌پور اضافه کرد: دقت کنید که داعش از پرچم سیاه استفاده می‌کند و برخلاف این که هیچ گاه در بین مسلمانان چنین کاری دیده نشده افراد را به صلیب می‌کشد و طوری رفتار می‌کند که نشانه‌های جنگ آخرالزمانی را برای غربیان تداعی کند و اینها همه باید هوشیاری ما را در پی داشته باشد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: