کد خبر: ۴۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
رییس اداره آموزش و پرورش بخش زرقان شیراز گفت:رفتار معلمان و دبیران با دانش آموزان باید براساس موازین اسلامی و اصول انسانی باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از ایرنا، احد عباسی روز پنجشنبه در کارگاه هم اندیشی دبیران متوسطه اول بخش زرقان افزود:باید توجه داشته باشیم که دانش آموزان در بدو ورود به مقطع متوسطه اول دچار تغییرات رفتاری خاصی می شوند.

وی اظهار داشت:در این دوران اگر ما نتوانیم به درستی این تغییرات رفتاری را در یابیم و به دانش آموزان جواب درخور و مناسب دهیم به آنان آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند.

رییس اداره آموزش و پرورش بخش زرقان بیان کرد:البته در دنیای امروز رویکرد خانواده ها بیشتر فرزند محوری است و این اتفاق در بسیاری از خانوده های ما می افتد که امری طبیعی محسوب می شود.

عباسی گفت: البته از این پدیده بعنوان یک رویداد نامناسب نمی توان یاد کرد زیرا آینده فرزندان در درجه بالایی از اهمیت برای ما قراردارد و این حساسیت والدین برای آینده فرزندان ضمن اینکه اتفاق بسیار مبارکی است نتایج آن با آینده کشور نیزگره خورده است.

وی ادامه داد: پس بنابراین در برخورد با دانش آموزان بسیار مراقب باشید و آنچه را برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید و آنگونه با دانش آموزان برخورد کنید که ترجیح می دهید معلمان دیگر با فرزند شما همان برخورد را کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش بخش زرقان گفت:در حوزه فعالیت های پرورشی و اخلاق ما نمی توانیم یک فرد خاص یا یک حوزه را متولی امر پرورشی بدانیم زیراهر یک از ما به نوعی با عمل به فرائض دینی و تربیتی می توانیم در این حوزه گام برداریم .

وی افزود:معلمین در تمام زمینه ها یکی از بهترین الگوها برای دانش آموزان هستند و با این وجود قطعا حضورهمه معلمان درتمام عرصه های تربیتی بخصوص هنگام نماز در جمع دانش آموزان بهترین تبلیغ در حوزه دین است.

رییس اداره آموزش و پرورش زرقان اظهار داشت: تنبیه بدنی دانش آموزان کاری غیر قانونی است وهمکاران در برخورد با دانش آموزان باید براساس اصول اسلامی و موازین انسانی عمل کنند .

کارشناس متوسطه دوره اول آموزش و پرورش بخش زرقان نیز گفت: این کارگاه هم اندیشی برای تحقق اهداف سازمانی و مدیریت برنامه گروه های آموزشی دوره اول متوسطه برگزار شد.

محمدرضا چراغی افزود:همچنین کیفیت بخشی به دروس متوسطه اول با محوریت طرح درس پژوهشی ، طراحی آموزشی و نظارت و راهنمایی از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است.
نام:
ایمیل:
* نظر: