کد خبر: ۴۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
دائما مقیم مسجد بود. مدتی که مسجد خادم نداشت، ایشان کارهایش را طوری تنظیم کرده بود که بتواند به کار های خادمی مسجد هم برسد، اگر به مسافرت می رفت از آخرین جایی که حرکت می کرد مسجد بود...
خادم مسجد

مسعود به مصداق حدیث شریف «امومن فی المسجد کالسمک فی الماء» دائما مقیم مسجد بود. مدتی که مسجد خادم نداشت، ایشان کارهایش را طوری تنظیم کرده بود که بتواند به کار های خادمی مسجد هم برسد، حتی بسیاری از شب ها را به جای خادم در مسجد می خوابید و از مسجد مواظبت می کرد. اگر به مسافرت می رفت از آخرین جایی که حرکت می کرد مسجد بود و هنگام برگشت از اولین جایی که سرکشی می کرد، مسجد بود.
***
اوایل انقلاب سرویس های بهداشتی مسجد آقا بابا خان وضعیت مطلوبی نداشت و باعث رنجش نمازگزاران بود. مسعود کمربند همت را بست و دست به کار شد. خودش آن جا را خراب کرد و ساختمانی دو طبقه در آن محل ساخت. طبقه پائین سرویس های بهداشتی، قسمت بالا هم چند اتاق جهت نهضت سواد آموزی و کلاس های دیگر.
از کارهای دیگرش درست کردن کتابخانه در مسجد بود که یکی از یادگاری های ماندگار ایشان و برادرش  شهید حسنعلی گل آرایش در این مسجد می باشد، کتابخانه ای غنی و وسیع که هنوز هم پذیرای اهل مطالعه است.
شهید محمد تقی(مسعود) گل آرایش در سال 1337 در شیراز دیده به جهان گشود. ایشان مسول گزینش لشکر19 فجر بود و در تاریخ 25 اسفند ماه سال 1363 در جزیره مجنون عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

برای اطلاعات بیشتر به زندگینامه و سیره شهید مراجعه کنید.
/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: