آخرین اخبار
کد خبر: ۴۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۰
جانشین فرمانده سپاه فجر در جمع اصحاب رسانه:
سردار گزنی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در روند جریان‌سازی و تصمیم‌سازی، اظهار داشت: شکل‌گیری بسیج رسانه به علت وجود جبهه ای جدید به نام جنگ نرم بود و صاحبان قلم و اندیشه وظیفه دارند در طوفان رسانه ای دشمن بصیرت افزایی کنند.
آیین گرامیداشت روز بسیج رسانه با حضور جانشین فرمانده سپاه فجر سردار ابوالفضل گزنی و جمعی از اصحاب رسانه فارس برگزار شد.

در این مراسم جانشین فرمانده سپاه فجر اصلی‌ترین آرمان انقلاب اسلامی را تاسیس تمدن اسلامی دانست و افزود: انقلاب اسلامی یک پیام جهانی داشت و آن تحقق یک نظام و دولتی بود که زمینه ساز ایجاد تمدن اسلامی باشد. هم اکنون در حال تشکیل دولت اسلامی هستیم اما هنوز مولفه های دولت اسلامی محقق نشده است.

وی افزود: مقابله با نظام سلطه یک حقیقت جهانی است که انقلاب ما منادی آن است.

سردار گزنی با اشاره به اینکه رسانه ها دو رسالت اصلی جریان سازی و تصمیم سازی در جنگ نرم را دارند افزود: باید هژمونی فرهنگی نظام سلطه شکسته شود و در این عرصه رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه بصیرت افزایی، روشنگری، هدایت، ساماندهی وظیفه رسانه است گفت: هدایت افکار و اندیشه‌ها وظیفه اصلی رسانه ها است و کشورهایی که دارای ضریب نفوذ رسانه‌ای هستند، در این امر موفق‌تر عمل می‌کنند.

جانشین سپاه فجر فارس اضافه کرد: طی تحقیقات آژانس امنیت ملی آمریکا، در یک ماه 125 میلیارد پیام در رسانه ها ثبت شده است که سهم ایران از آن یک‌میلیارد و 720 میلیون معادل 1.2 درصد بوده است که باید به سمتی رفت تا سهم بیشتری در این عرصه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای شکستن هژمونی تولید محتوا توسط نظام سلطه، رسانه های بسیجی باید در تمام عرصه‌ها اعم از مکتوب و مجازی کمیت و کیفیت کار را افزایش دهند تا پیام ما به گوش جهان برسد.

سردار گزنی با بیان اینکه اصحاب بسیجی رسانه نباید دچار روزمرگی شوند افزود: اگر تکلیف گرا بودیم می توانیم جریان ساز و تصمیم ساز باشیم بنابراین باید نگاه بسیجی وار و انقلابی خود را همیشه داشته باشیم.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در روند جریان‌سازی و تصمیم‌سازی، اظهار داشت: شکل‌گیری بسیج رسانه به علت وجود جبهه ای جدید به نام جنگ نرم بود و صاحبان قلم و اندیشه وظیفه دارند در طوفان رسانه ای دشمن بصیرت افزایی کنند.

سردار گزنی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس در روز چهارشنبه در مورد سران فتنه اظهار داشت: سخنان این نماینده در مورد رفع حصر سران فتنه باعث تشنج در مجلس شد و رسانه های بیگانه براساس صحبت های او، حماسه یوم الله 9 دی را یوم الشیطان خطاب کردند. این مساله نشان می دهد که طوفان رسانه ای جریان ضدانقلاب کاملا فعال است.

جانشین فرمانده سپاه فجر بیان داشت: رسانه‌ها باید بحث مطالبه گری که رویکرد و سفارش رهبری است را دنبال کنند رسانه باید به دنبال حقیقت باشد و خوشایند و دلخوری فلان مدیر نباید بر رسالت رسانه‌ها تاثیری بگذارد.

وی صداقت را اصلی ترین محور های رسانه دانست و افزود: اعتمادسازی و امید بخشی نسبت به نظام اسلامی وظیفه ی اصحاب رسانه است که باید این مهم را مد نظر داشته باشند.

همچنین در این مراسم، مرتضی نوشاد به‌عنوان معاون امور شهرستان‌ها و محمدمهدی کاردان به‌ عنوان معاون امور آموزش و مسئول روابط عمومی بسیج رسانه استان فارس و هادی بستام نیز به‌عنوان مسئول کانون بسیج رسانه شهرستان شیراز معرفی شدند.



نام:
ایمیل:
* نظر: