کد خبر: ۴۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کفاش تأکید کرد:
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورشی گفت: امروز طلبه، فرد مربی و کسی که مدعی امر تربیت است اگر از فضای مجازی عقب بیافتد از فضای تربیتی عقب افتاده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از مهر، حمیدرضا کفاش قبل از ظهر پنجشنبه در همایش ائمه جماعات موفق مدارس سراسر کشور که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد، اظهار کرد: از همه کسانی که در امر تعلیم، آموزش و پرورش را یاری می‌کنند تقدیر و تشکر خواهیم کرد چرا که آنان به خوبی دریاقته‌اند اگر تحولی در کشور بخواهد رخ دهد منشأ آن در مدارس است.

وی با بیان اینکه آینده کشور در دست نوجوانانی است که امروز در مدارس تربیت می‌شوند، افزود: حضور روحانیون در مدارس افتخاری است که ما را یک گام به سمت تربیت اسلامی و دینی نزدیک‌تر می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اینگونه مراسم‌ها علاوه بر تجلیل، دارای یک پیام تربیتی نیز هست، گفت: ما وظیفه داریم تا از کسانی که تلاش می‌کنند تقدیر کنیم که نفس تشکر و زنده کردن سپاس در جامعه، مقدمه شکر خداوند و اقامه نماز است.

کفاش گفت: زمانی که در مدارس به دانش آموزان بفهمانیم باید در برابر پدر و مادر و مربی و تمام کسانی که برایشان زحمت می‌کشند سپاسگزار باشند در واقع آنها را به تشکر از خداوند و اقامه نماز تشویق می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در آستانه دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، افزود: قبل از انقلاب در مدارس و دانشگاه‌ها جایی برای نماز وجود نداشت و اکنون نعماتی را که امام و انقلاب به ما بخشید را باید با زبانی شیوا برای نسل جدید بازگو کنیم.

هجوم فرهنگی دشمن بسیار وسیع است

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هجوم فرهنگی دشمن بسیار وسیع است و حقایق را وارونه نشان می‌دهد، افزود: باید حقایق را مطرح کنیم ویادمان نرود زمانی مشروب فروشی‌ها از کتاب فروشی‌ها بیشتر و اجانب در کشور حاکم بودند.

وی توضیح داد: قبل از انقلاب فرصت نفس کشیدن نبود و سخنان و گفتمان‌ها تحت کنترل شدید بود و چه بسیار طلاب و دانش آموزانی که به جرم بیان سخن حق و کلام معصومین و قرآن را بیان کردن در گمنامی به شهادت رسیدند.

کفاش با بیان اینکه اینگونه مراسم‌ها باید گسترش یابد، گفت: تشکر و قدردانی از انسان‌های بزرگ ما را نیز بزرگ خواهد کرد و باید بیاموزیم تا در دیگران تأثیرگذار باشیم مانند انسان‌های بزرگی چون علامه طباطبایی که با وجود بهره کم از دنیا اما بسیار تأثیر گذار بودند.

وی خطاب به ائمه جماعات مدارس بیان کرد: ارتباط خود را با دانش آموزان تقویت کنید چرا که اگر آنان کسی را دوست بدارند او را الگوی خود قرار می‌دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رفتار و کردار طلاب در مدارس الگویی برای دانش آموزان است، ادامه داد: دشمن بسیار تلاش می‌کند تا با روش‌های مختلف پیوند میان روحانیت و مردم را تضعیف کند.

آموزش و پرورش می‌تواند ارتباط روحانیت با مردم را تقویت کند

وی آموزش و پرورش را از اماکنی دانست که می‌تواند برقراری ارتباط روحانیت با مردم را تقویت کند، گفت: آنکه اسلام، دین، حدیث، سیره و سنت را در طول تاریخ حفاظت کرده روحانیت بوده است و اگر احترام به روحانیت و ارتباط با آنها تضعیف شود دچار لطمه خواهیم شد.

کفاش عنوان کرد طرح‌های خوبی در وزارت آموزش و پرورش برای برقرای ارتباط افراد و طلاب با کودکان و نوجوانان وجود دارد که اگر تبلیغ این طرح‌ها بیش از عملش باشد به ضد خودش تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار می‌کنند باید دارای تخصص باشند، اظهار کرد: روحانیون در برقراری ارتباط با کودکان باید دارای تخصص باشند تا موفق شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورشی در خصوص تکنولوژی و فضای مجازی عنوان کرد: تکنولوژی برای نسل جوان است و اینگونه فضا‌ها همچون ظرفی هستند که به محتوای آن بستگی دارد و امروز با وجود بیش از 8 هزار سایت مستهجن اما سایت‌های دینی و اسلامی هم کم نیست و این را باید به کودک و نوجوان آموخت که خود محتوای درست را تشخیص دهند و به سراغ آن برود.

وی تصریح کرد: امروز طلبه، فرد مربی و کسی که مدعی امر تربیت است اگر از فضای مجاز عقب بیافتد از فضای تربیتی عقب افتاده است و امروز زمینه یادگیری و استفاده از اینگونه فضا‌ها در کشور فراهم است که ثمره آن تقویت نماز جماعات در مدارس خواهد بود.

کفاش با بیان اینکه نصیحت و موعظه زمانی تأثیرگزار خواهد بود که مخاطب ما را باور کند، افزود: باید کاری کنید تا فرزندان ایران شما را باور کنند و نگاه‌تان به بچه‌ها‌‌ همان نگاه مولا علی(ع) باشد تا سخنان شما در آنها تأثیرگذار باشد.

وی در پایان توهین به پیامبر(ص) را محکوم کرد و گفت: دشمن تصور می‌کند با بیان جملات یا انتشار کاریکاتور می‌تواند به تضعیف اسلام بپردازد در حالی که روز به روز محبت مردم به پیامبر(ص) و اسلام بیشتر می‌شود.

برچسب ها: فضای مجازی ، معلم ، مدرسه
نام:
ایمیل:
* نظر: