کد خبر: ۴۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
دستگاههای امنیتی و پژوهشی غرب به فرانسه هشدار داده اند که در کمتر از سی سال آینده دین رسمی فرانسه ، با توجه به رشد بالای اسلامخواهی در آن، اسلام خواهد شد. قرار گرفتن دریک چنین موقعیتی موجب میشود که فرانسه برای حفظ ژست دموکراسی و همچنین برای رهایی از رشد اسلامگرایی دست به اقداماتی بزند که در مقابل جریان نفوذ اسلام ، اسلام هراسی را ایجاد و تقویت کند.

ماجرای شارلی ابدو هر چه جلوتر میرود عجیب تر و جالبتر میشود ، در فضای مجازی امروز میتوان کلیپ هایی دید که با دلایل ومستندات متعدد و قابل ملاحظه ای اثبات میکنند که از سویی اساسا تیری به پلیسهای کشته شده ی مورد بحث اصابت نکرده و از سوی دیگر نشان میدهد که مضحک است دو نفر روی خود را بپوشانند و کارت شناسایی خود را در خودرویی جا بگذارند تا شناخته شوند ! البته از دستگاههای امنیتی غربی و اروپایی این دست کارهای عجیب اصلا بعید نیست. لیکن فارغ از این موضوعات ، این نوشتار سعی دارد به این سوال پاسخ دهد که چرا این اتفاق و البته اقدام توهین آمیز به پیامبر اسلام ص در فرانسه افتاده است ؟ یعنی به فرض اینکه هیچ شاهدی مبنی بر صحنه سازی و برنامه ریزی از پیش انجام شده نباشد باز میتوان دلایل منطقی و استراتژیکی را مشاهده کرد که بیانگر غیرواقعی بودن این جریان و حوادثی از این نوع است.

 

ننگی برای عروس اروپا


فرانسه یکی از 28 کشوری است که در ابتدا با ذوق و شوق برندازی اسد در سوریه جوانان خود را برای پیوستن به داعش تشویق و ترغیب نمود و امکانات آشکار و مخفی را از طریق اردن و ترکیه در اختیار آنان قرار داد ، و از این حیث کشورهای اروپایی و آمریکایی دیگری نیز هستند که گاه حتی بیشتر از فرانسه در پیشرفت و موفقیتهای داعش سهیمند ، اما چرا فرانسه ؟ گر چه نشریه شارلی ابدو معتقد است که علت این اتفاق کاریکاتور موهن دیگری نسبت به پیامبر ص که چند روز قبل از ماجرا در نشریه کشیده شده بوده است و یا به خاطر کاریکاتور ابوبکر البغدادی است که در همان روز در نشریه درج شده است ، لیکن شکل کارمهاجمان به وضوح نشان دهنده ی تناقضات بسیاری است و نمیتوان آنرا اقدامی از سوی نیروهای داعشی دانست . پوشاندن چهره و جا گذاشتن کارت شناسایی توسط مهاجمان حرفه ایی که میتوانند دو نفری دوازده نفر را بکشند نشاندهنده ی ماجرایی دروغین و نمایشی مضحک است . اما چرا باید دولتمردان فرانسه از این شیوه استفاده کنند ؟ علت این موضوع یک وضعیت استراتژیک و حساس برای فرانسه است . فرانسه از سویی خود را مهد دموکراسی معرفی کرده و همواره اذعان کرده است که کشوری است برای همه ی سلایق و عقاید، این شعار در حدی منتشر شده و مشهور است که وقتی فرانسه قانون ممنوعیت حجاب را اجرا میکند یک تعجب بین المللی رخ میدهد، از سویی دیگر دستگاههای امنیتی و پژوهشی غرب به فرانسه هشدار داده اند که در کمتر از سی سال آینده دین رسمی فرانسه ، با توجه به رشد بالای اسلامخواهی در آن، اسلام خواهد شد. قرار گرفتن دریک چنین موقعیتی موجب میشود که فرانسه برای حفظ ژست دموکراسی و همچنین برای رهایی از رشد اسلامگرایی دست به اقداماتی بزند که در مقابل جریان نفوذ اسلام ، اسلام هراسی را ایجاد و تقویت کند. آنچه دولتمردان و استراتژیست های غربی و به ویژه فرانسوی از آن غافلند ، نفوذ جدی اسلام در دلهای مردم غیر مسلمان ، اما منصف و خسته از فریبکاری رجال مشهور غرب است و اتفاقا هر چه روسای کشورها بیشتر به اسلام توهین کنند ، مظلومیت واقعی ، مروج اندیشه های ناب اسلام سیاسی خواهد بود.

 ننگی برای عروس اروپا

در هر صورت گر چه غولهای رسانه ای دنیا با توجه به موضوع نشریه شارلی ابدو حملات متعددی را به اسلام و ایران کرده اند لیکن در دنیای جدید ، ابرقدرت واقعی ، نظامی است که منابع و سرمایه ی انسانی متعددی داشته باشد و این همان معنای نفوذ در دلهاست . امروز دنیا شاهد مقبولیت جدی اسلام در د ل و جان مردمی که ظاهرا مسلمان و ایرانی نیستند اما دلهایی پر محبت از نسبت به حقیقت و انصاف دارند می باشد و به همین دلیل باید منتظر شارلی ابدوهای فراوانی در اروپا و آمریکا باشیم و البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که خشمگین کردن مردم از جریان داعش نیز هدف جانبی فرانسه برای مقابله ی مردمی با بازگشت سربازان فرانسوی داعش می باشد.

پایان خبر/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: