کد خبر: ۵۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
ریاست حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تصریح کرد:
ریاست حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با تاکید بر اینکه ما ایرانیان دارای بزرگترین و قرآنی ترین انقلاب در دنیا هستیم.

به گزارش بسیج مداحان فارس ، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پور در ابتدای آیین باشکوه محفل انس با قرآن کریم، با قرائت حدیث ثقلین  بیان داشتند: دو چیز گرانبها از پیامبر اکرم(ص) در میان امت ایشان به امانت مانده است، اول کتاب خداوند مصحف شریف و  دوم عترت و اهل بیت نبوت که جمیع اولاد صالح و ذریه طاهر ایشان هستند که این دو از یکدیگر جدایی ناپذیرند و جوار مضجع شریف سید السادات الاعاظم سیدالشهد احمدبن موسی الکاظم(ع) بهترین مکان برای تحقق این حدیث شریف است.

ریاست حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با تاکید بر اینکه ما ایرانیان دارای بزرگترین و قرآنی ترین انقلاب در دنیا هستیم افزود: هر یک از امام زادگان در هرگوشه ای از خاک پاک ایران اسلامی که هستند منشأ نشر فرهنگ اصیل دینی و فرهنگ اصیل شیعی بوده و هستند و بالاخص حضرت شاهچراغ جناب احمدبن موسی(ع) علاوه بر اینکه کاتب وحی، مجاهدی نستوه، عالمی وارسته، فقیهی مجاهد و فرزانه بود، ولایت مدارترین امام زاده در کشور عزیزمان ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت شاهچراغ(ع) توجه ویژه به قرآن داشتند اظهار داشت: حضرت سید امیراحمدبن موسی(ع) و حضرت سید میرمحمدبن موسی(ع) معروف به سید عابد، کاتبان وحی بودند و به واسطه کتابت، معارف قرآنی را نشر می دادند و لذا این بارگاه جایگاه برگزاری محافل قرآنی است، قرآنی که جهان شمول است، نسخه درمانی بشریت است و با بیاناتی از قبیل "یا ایها الناس" همه انسان ها و جهانیان را مورد خطاب خود قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پور با تاکید بر اینکه " وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ ا..."  درمان نگرانی های موجود در عالم است افزود: امیرالمومنین(ع) فرمودند به قرآن استشفاء کنید و سوال این است که آیا اگر بیمار نسخه پزشک را ببوسد خوب می شود؟ اگر نسخه را بخواند و یا بر سر بگذارد خوب می شود؟ یا اینکه شفاء در خواندن و تکریم و عمل کردن به نسخه است؟ خوب خواندن قرآن بدون عمل و اکرام نمودن قرآن، اما عمل در خلاف منش قرآن منجر به شفاء نمی شود. قرآن نسخه درمان کننده است، شفاء است، از سوی طبیب حاذق است، و نیازمند تدبر و عمل در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی است و عمل به قرآن در تمامی ابعاد زندگی، یک جامعه متوازن را تشکیل خواهد داد و نباید مثل گروهی از اهل کتاب باشیم که بخشی از کتب آسمانی را گرفته و بخشی را رها می کردند چراکه قرآن توسعه متوازن در تمامی ابعاد زندگی بشری را مد نظر دارد و انسان را از بیراهه نجات می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرآن حاوی خبرهای صادق درست و عبرت انگیز است تصریح کرد: اگر تکاپوی علم و دانش و معرفت داریم منبع و منشأ آن در قرآن است چراکه در خود قرآن تعابیری از قبیل "وَيُعَلِّمُكُم مَّا لَمْ تَكُونُواْ تَعْلَمُونَ"، "عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ" و  "عَلَّمَكَ مَا لَمْ تَكُنْ تَعْلَمُ" فراوان است که می گوید من آنچه را که نمی دانید به شما می آموزم و با عنایت به همین مفاهیم است که بزرگ معمار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) فرمودند "اگر راه قرآن نبود ما بی معرفت می ماندیم" و حقیقت همینگونه است. آنچه موجب شد این ملت از جور ستم رهایی یابد عمل به آیه "لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم" بود.




نام:
ایمیل:
* نظر: