کد خبر: ۵۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
گفتگو با برادر حمزه صدیق ، مسئول محترم بسیج مداحان ناحیه سپیدان
توصیه من به مادحین عزیز ، حضور پررنگ در همه صحنه های این انقلاب عزیز است و ما ذاکرین اهل بیت (ع) باید همیشه گوش به فرمان ولی امر مسلمین امام خامنه ای ( مدظله العالی ) باشیم.
مجال گفتگوی ما با حاج حمزه صدیق ، مسئول محترم کانون بسیج مداحان ناحیه سپیدان در سفری که به منظور بازدید از این کانون بود صورت گرفت و ما هم وقت را غنیمت شمرده و چند دقیقه ای را از حال و هوای انقلاب اسلامی در سال 57 در شهر سپیدان را از زبان ایشان بشنویم. در ادامه می توانید گفتگوی صمیمی خبرنگار بسیج مداحان فارس را با ایشان مطالعه فرمایید:

* در ابتدای کلام اگر پیام و نقطه نظراتی را در رابطه با دهه مبارک فجر دارید بیان فرمایید:

در ابتدا جا دارد این ایام را به تمامی مردم ایران و بالاخص مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار سپیدان تبریک عرض کنم.
همانطور که هم بنده و هم شما اطلاع دارید امام (ره) فرمودند: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه بود. بنده در مطالعه ی یک کتاب از آیت الله طالقانی در مورد پیروزی انقلاب اسلامی و قسمتی از این کتاب که از زبان آیت الله طالقانی بود که ایشان گفته بودند در شب 22 بهمن که در بیت امام (ره) حضور داشتم ، امام به من گفتند که به مردم بگویید به خیابان ها بریزند ، بنده [ آیت الله طالقانی ] پیش خودم فکر کردم و گفتم شاید بتوانم امام (ره) را از این تصمیم به دلایلی منصرف کنم اما امام فرمودند که شاید این تصمیم ، تصمیم و نظر امام عصر (عج) باشد ، این حرف امام باعث شد بنده دیگر تعللی در تصمیم امام (ره) نداشته باشم و مطئمنم نظر امام زمان (عج) بر این انقلاب بوده و خواهد بود و اما توصیه بنده حقیر به مادحین گرامی حضور پیوسته در همه صحنه ها و عرصه های این انقلاب بزرگ است و ان شاءالله با رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و گوش به فرمانی ذاکرین اهل بیت (ع) این انقلاب و این پرچم جمهوری اسلامی ایران به دست صاحب اصلی آن ، که همانا امام زمان (عج) می باشد برسانیم.

* آیا مداحی که در این شهر به عنوان مداح شاخص انقلاب و یا از مبارزین زمان طاغوت باشد ، وجود دارد ؟ اگر خاطره ای از ایشان دارید بیان فرمایید؟

بله در زمان انقلاب و سال 57 یکی از دوستان ما که مداح و ذاکر اهل بیت (ع) بودند به نام حاج رضا حسنی بودند که در آن زمان بسیار فعال و همیشه در تظاهرات ها و محافل مذهبی حضور مستمر داشتند به طوری که با اینکه ایشان در آن زمان سنی نداشتند اما همیشه در مساجد برروی منبر و با وجود خفقان موجود به مداحی و ذکر مصیبت می پرداختند که در یکی از این مراسمات توسط رژیم پهلوی دستگیر و به زندان انداخته شدند و با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایشان هم آزاد شدند.

* اولین شهید یا شهیدان انقلاب در سال 57 و در شهر سپیدان را نام ببرید؟

شهید علی شیر عبیدی و شهید حاج بابا غضنفری از اولین شهدای انقلاب در شهر اردکان بودند.

* آیا شعارهایی که در زمان انقلاب در شهر شما استفاده می شد را در ذهن دارید؟

بله ، اغلب شعارهای مورد استفاده در سپیدان هم مانند دیگر نقاط کشور تشکیل شده بود از شعار " استقلال آزادی جمهوری اسلامی " ، " مرگ بر شاه " و دیگر شعارها که شاید خود شما هم آن ها را شنیده باشد.

انتهای پیام /224224
نام:
ایمیل:
* نظر: