کد خبر: ۵۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
حسن زاده در جمع سرگروه ها و مربیان صالحین فرهنگیان استان:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس در جمع سرگروه ها و مربیان صالحین بسیج فرهنگیان استان گفت: تولید محتوا اولین راهبرد صالحین در جامعه مخاطب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، نشست مربیان و سرگروه ها صالحین با سرمربی صالحین بسیج فرهنگیان استان با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان و مسئول تربیت و آموزش این سازمان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار گردید.

در این نشست میزان دستیابی حلقه های صالحین به ماهیت تربیتی و پرورش خود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت هم چنین نقش حلقه های تربیتی صالحین از لحاظ فرم و شکل و محتوا و عوامل پیش برنده در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام امیدی سرمربی صالحین بسیج فرهنگیان استان ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه به بیان مطالبی در خصوص فضائل حضرت زهرا(س)پرداخت.

وی نداشتن اخلاص کامل را یکی از مشکلات جامعه امروز برشمرد و افزود ما باید اعمال و نیت خود را خالص نماییم.

وی خطاب به سرگروه ها و مربیان صالحین گفت: قشر فرهنگیان دارای بیشترین آمار جمعیتی و بیشترین میزان اثرگذاری بر دانش آموزان و اولیا آنها می باشد بنابراین ما باید بعنوان مربیان فرهنگی به کمک حوزه های علمیه و سپاه که مجری طرح صالحین می باشد خلاء های موجود در جامعه را پر کنیم.

سرمربی صالحین بسیج فرهنگیان استان خاطرنشان کرد: ما بعنوان مربیان فرهنگی باید در راستای جبران کاستی ها قدم برداریم و به تولید محتوا برای حلقه ها بپردازیم و در یک جمله ما نیاز به تکیه گاه علمی و معرفتی برای فرهنگیان داریم.

وی همچنین با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی و فضای مجازی گفت: باید با بهره گیری هدفمند از فضای مجازی، آسیب های این فضا را به حداقل رسانده و در راستای تبدیل آسیب های این فضا به فرصت تلاش نماییم.

تولید محتوا اولین راهبرد صالحین در جامعه مخاطب است

در این نشست حمید حسن زاده مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با بیان اینکه بیش از 50 درصد فرهنگیان استان در حلقه های صالحین حضور دارند افزود: ما در جامعه امروز به معلم حاضر در صحنه نیاز داریم و نه معلم در حاشیه.

وی افزود: هر فرهنگ که می خواهد ماندگار باشد باید به دنبال تسخیر صحنه های رفتاری جامعه باشد.

حسن زاده اضافه کرد: در جامعه، مجاری جهت ارائه مصادیق رفتاری در جهت فضا سازی ذهنی وجود دارد که شایسته است مدیران فرهنگی در صدد شناسایی و بهره برداری از این فرصت های در اختیار باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از خصوصیات که فرهنگ ها و به خصوص آن دسته از فرهنگ ها که ریشه الهی دارند این است که می خواهند الگو های حاکم در جامعه را متحول و دگرگون سازند.

وی خاطر نشان کرد: هر آنچه که ما بعنوان یک کانال رفتاری در جامعه شناسایی و در اختیار داریم می بایست در موضوع صالحین فعال و کاربردی گردد.

حسن زاده با تاکید بر تولید محتوا براساس نیاز سنجی، خطاب به مربیان و سرگروه های صالحین گفت:شما فرهنگیان با نیازمندیهای فکری و معنوی و آسیب های محیط کاری خود آشنایی بیشتری دارید. باید در این خصوص به ارائه سرفصل ها بپردازید تا بتوانیم بر اساس آن به تولید محتوا در جهت رشد و ارتقای فکری اعضا و غنی سازی حلقه های صالحین بپردازیم.

استفاده از ظرفیت شورای دبیران، توسعه امر تحقیق و پژوهش،برگزرای دوره های ضمن خدمت بنا به فراخور زمان،برگزاری آزمون های دوره ای، برنامه ریزی منظم و مدون ویژه صالحین،اجرای اردوی بصیرتی،ارزیابی عملکرد و بررسی حلقه های صالحین، بهره مندی از نخبگان آموزش و پرورش در تولید محتوا حلقه های صالحین، تقویت مطالعه در مربیان و متربیان از جمله پیشنهادات و راهکاری مطرح شده از سوی مربیان و سرگروه های صالحین در این نشست می باشد. 

/انتهای پیام/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: