کد خبر: ۵۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۶
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: همزمان با «روز بزرگداشت شهدا» برای نخستین بار از کارت شناسایی 5 هزار شهید فرهنگی رونمایی می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس محمدحسین کفراشی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: به مناسبت روز بزرگداشت شهدا برای نخستین بار از کارت شناسایی 5 هزار شهید فرهنگی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در نظر داریم برای 5 هزار شهید فرهنگی کارت شناسایی صادر کنیم که ویژگی آن این است که اطلاعات جمع‌آوری شده در سامانه جامع ایثارگران «سجا» جمع‌آوری شده و موزه الکترونیکی را راه‌اندازی می‌کنیم.

کفراشی در خصوص ویژگی این موزه الکترونیکی یادآور شد: خاطرات، دلنوشته‌ها، زندگینامه‌ و وصیت‌نامه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:‌ آثار عینی و تجسمی این شهدا نیز در مدرسه دارالفنون که اخیراً به عنوان موزه آموزش و پرورش در حال آماده‌سازی است، در دو غرفه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: 15 ماده از قانون جامع ایثارگری مرتبط با آموزش و پرورش است که 8 ماده آن اجرا می‌شود، 2، 3 ماده ناقص اجرا می‌شود که تلاش می‌‌کنیم با مسئولان اجرایی و معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جلسه‌ای برگزار کنیم تا این مواد نیز تا پایان سال تحصیلی اجرایی شود.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: