کد خبر: ۵۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
تکواندوی قهرمانی جهان ــ روسیه
تیم ملی تکواندوی کشورمان در کشور روسیه کاپ قهرمانی بیست‌ودومین دوره مسابقات جهانی را بالای سر برد.
به نقل از سایت فدراسیون تکواندو پرونده بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12)، پس از 7 روز پیکار 875 تکواندوکار از 144 کشور دقایقی پیش در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابینسک روسیه بسته شد و تیم ملی تکواندوی کشورمان در بخش مردان با 3 مدال طلا و یک برنز و با 65 امتیاز برای دومین بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

روسیه با 2 مدال نقره و 3 برنز و 50 امتیاز نایب‌قهرمان شد و ازبکستان با یک طلا و دو نقره و با 43 امتیاز بر جایگاه سوم ایستاد. کره جنوبی و اسپانیا به‌ترتیب با 42 و 34 امتیاز نیز چهارم و پنجم شدند.

این دومین بار در طول تاریخ 42 ساله تکواندوی جهان است که ایران توانسته در بخش مردان بر سکوی قهرمانی بایستد، پیش از این کره‌ای‌ها 20 بار کاپ قهرمانی را بالای سر بردند و ایران یک بار در سال 2011 در مهد تکواندوی جهان، عنوان قهرمانی را به دست آورده بود.

تکواندوکاران کشورمان در این دوره از رقابت‌ها با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی به‌عنوان مربی روی شیاپ‌چانگ رفتند. کاظمی، عاشورزاده، یعقوبی، نصرآزادانی، حجی‌زواره، خدابخشی، عمیدی و مردانی هوگوپوش تیم ایران در این رقابت‌ها بودند.

در بخش زنان کیمیا علیزاده با کسب مدال برنز این رقابت‌ها، اولین مدال تاریخ تکواندوی زنان ایران را در مسابقات جهانی دشت کرد و تاریخ‌ساز شد.

ترکیب تیم ایران در این رقابت‌ها را علیزاده، ایزدی، روحانی، اخلاقی و خدابنده تشکیل می‌دادند. هدایت تیم ملی تکواندوی زنان کشورمان به‌عهده مینو مداح (سرمربی) و آزاده یاسایی (مربی) بود. سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، غلامحسن ذوالقدری رئیس سازمان تیم‌های ملی و زهرا سروی نایب‌رییس بانوان در این دوره از رقابت‌ها کنار تیم حضور داشتند.

در این بخش نیز کره جنوبی قهرمان شد، چین تایپه بر سکوی نایب‌قهرمانی ایستاد و ترکیه در جایگاه سوم قرار گرفت.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: