وی افزود: به تعبیرمقام معظم رهبری « انقلاب اسلامی در هیچ کجای دنیا بی نام امام خمینی (ره) شناخته شده نیست». وزارت آموزش و پرورش نیز در این دوره تشخیص داده تا اندیشههای والای حضرت امام را بین نسل آینده کشور ترویج دهد و کمتر کتاب درسی است که در آن به اندیشهها، سخنان و رهنمودهای امام خمینی (ره ) اشاره نشده باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزههای تخصصی، علوم انسانی، نهضت و اندیشههای امام خمینی (ره) در پایهها و دورههای مختلف مطالبی ذکر شده است. در مدارس و مراکز پژوهشی و فرهنگی، خاطرات، تصاویر و زندگینامه حضرت امام خمینی(ره) وجود دارد.
وی ادامه داد: در حوزه پرورشی نیز سیره امام خمینی(ره)، تشریح زندگی ایشان از دوران کودکی تا رهبری و پس از ارتحال در مناسبتهای گوناگون به جهت فرهنگ سازی در آموزش و پرورش تشریح ذکر میشود.
کفاش افزود: مجلات رشد با بیش از 30 میلیون تیراژ در سال و سایر مجلات در آموزش و پرورش گزیدهای از سیره امام خمینی (ره) را برای نوآموزان، دانش آموزان و دانشجو معلمان ذکر میکنند و وصیت نامه امام و سیره ایشان در دانشگاه فرهنگیان تدریس می شود؛ البته در دورههای ضمن خدمت فرهنگیان نیز این فرهنگسازی و تشریح رهنمودها وجود دارد.
وی گفت: همچنین انتشارات چهارگانه آموزش و پرورش اعم از انتشارات مدرسه، تربیت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیوند و انجمن اولیا و مربیان با موسسه نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) ارتباط خوبی داشتهاند.
به گفته کفاش برگزاری مسابقات در مدارس نیز در یک برنامه مستمر برای دانش آموزان در نظر گرفته شده و اجرایی میشود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: به تازگی نیز زندگینامه بانوی انقلاب بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره) برای الگو قرار دادن ایشان برای دانش آموزان دختر و کارکنان زن آموزش و پرورش که همیشه همراه امام (ره)بود، صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در اردوهای دانش آموزی در تهران نیز بازدید از مرقد مطهر امام خمینی (ره) و حضور در جماران پیش بینی شده که همه اینها توفیقات آموزش و پرورش است؛ زیرا شخصیت امام خمینی (ره) مترادف با آرمان های انقلاب اسلامی است و امروز بیش از پیش به ترویج اندیشه های حضرت امام به نسل جدید محتاج تریم.
کفاش ادامه داد: امام خمینی(ره) با نهضت خود زمینه انقلاب امام عصر (عج) را فراهم کرد و امیدواریم بتوانیم در این مسیر توفیقاتی داشته باشیم.