کد خبر: ۵۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش:
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ترویج آرمان‌ها و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) از وظایف آموزش و پرورش است و این وزارتخانه این کار را در سطوح مختلف برای خود ترسیم کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا کفاش در مراسم تجدید میثاق فرهنگیان با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) که در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار داشت: جمع حاضر اعضای کمیته فرهنگیان ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، تشکل‌های دانش‌آموزی اعم از سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، کارکنان حوزه ستادی و دانشگاه فرهنگیان هستند که برای تجدید پیمان با امام خمینی (ره) حضور یافته‌اند.

وی افزود: به تعبیرمقام معظم رهبری « انقلاب اسلامی در هیچ کجای دنیا بی نام امام خمینی (ره) شناخته شده نیست». وزارت آموزش و پرورش نیز در این دوره تشخیص داده تا اندیشه‌های والای حضرت امام را بین نسل آینده کشور ترویج دهد و کمتر کتاب درسی است که در آن به اندیشه‌ها، سخنان و رهنمودهای امام خمینی (ره ) اشاره نشده باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه‌های تخصصی، علوم انسانی، نهضت و اندیشه‌های امام خمینی (ره) در پایه‌ها و دوره‌های مختلف مطالبی ذکر شده است. در مدارس و مراکز پژوهشی و فرهنگی، خاطرات، تصاویر و زندگینامه حضرت امام خمینی(ره) وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه پرورشی نیز سیره امام خمینی(ره)، تشریح زندگی ایشان از دوران کودکی تا رهبری و پس از ارتحال در مناسبت‌های گوناگون به جهت فرهنگ سازی در آموزش و پرورش تشریح ذکر می‌شود.

کفاش افزود: مجلات رشد با بیش از 30 میلیون تیراژ در سال و سایر مجلات در آموزش و پرورش گزیده‌ای از سیره امام خمینی (ره) را برای نوآموزان، دانش آموزان و دانشجو معلمان ذکر می‌کنند و وصیت نامه امام و سیره ایشان در دانشگاه فرهنگیان تدریس می شود؛ البته در دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان نیز این فرهنگ‌سازی و تشریح رهنمودها وجود دارد.

وی گفت: همچنین انتشارات چهارگانه آموزش و پرورش اعم از انتشارات مدرسه، تربیت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیوند و انجمن اولیا و مربیان با موسسه نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) ارتباط خوبی داشته‌اند.

به گفته کفاش برگزاری مسابقات در مدارس نیز در یک برنامه مستمر برای دانش آموزان در نظر گرفته شده و اجرایی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: به تازگی نیز زندگینامه بانوی انقلاب بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره) برای الگو قرار دادن ایشان برای دانش آموزان دختر و کارکنان زن آموزش و پرورش که همیشه همراه امام (ره)بود، صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در اردوهای دانش آموزی در تهران نیز بازدید از مرقد مطهر امام خمینی (ره) و حضور در جماران پیش بینی شده که همه اینها توفیقات آموزش و پرورش است؛ زیرا شخصیت امام خمینی (ره) مترادف با آرمان های انقلاب اسلامی است و امروز بیش از پیش به ترویج اندیشه های حضرت امام به نسل جدید محتاج تریم.

کفاش ادامه داد: امام خمینی(ره) با نهضت خود زمینه انقلاب امام عصر (عج) را فراهم کرد و امیدواریم بتوانیم در این مسیر توفیقاتی داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: