کد خبر: ۵۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
احمد پارسایی مدرس دانشگاه علوم‌وفنون قزوین گفت: جهان‌خواران می‌خواهند با سرنگونی مردم شیعه در کشورهای عراق، سوریه، یمن و لبنان به کشور ایران نزدیک شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس، احمد پارسایی مدرس دانشگاه علوم‌وفنون قزوین درخصوص اهداف عربستان از حمله به یمن به سایت استاد نیوز گفت: حمله‌ی عربستان به یمن با پشتیبانی و چراغ سبزآمریکا و رژیم‌صهیونیستی انجام شده است. هدف رژیم آل‌سعود برهم‌زدن امنیت ووحدت در منطقه، مقابله با بیداری اسلامی و حفظ امنیت اسرائیل در منطقه است. حرکت نسنجیده‌ی آل‌سعود در پیشبرد اهداف آمریکا و اسرائیل در منطقه باعث سرنگونی، افزایش نفرت و آگاهی مردم از نیت شوم آل‌سعود خواهد شد.

وی ادامه داد: عربستان در راستای اهداف اسرائیل قدم برمی‌دارد که باعث برچیده‌شدن شدن نظام آل‌سعود در آینده خواهد شد. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در طول دهه‌ی گذشته براساس رصد اوضاع کلی کشور، منطقه و جهان و با توجه به آینده‌ی مردم و نظام، اولویت سال‌ها را نامگذاری می‌کنند. شعار امسال همدلی و همزبانی دولت و ملت است. مقام معظم رهبری با تشخیص مکر دشمن و ایجاد دوگانگی و تفرقه در جامعه‌ی اسلامی با این نامگذاری درصدد از بین بردن فاصله بین ملت‌های مسلمان در منطقه می‌باشد. در همین راستا با حمایت از مردم مظلوم یمن در اصل از حقوق مردم دفاع کرده‌ایم چرا که پیروز نهایی، مردم یمن خواهندبود. البته مردم یمن از زمین و هوا مورد تجاوز قرارگرفته‌اند و با محدودیت‌هایی مواجه هستند، که ملت ایران با تجربه‌ی خود در دوران دفاع مقدس و روحیه‌ی بلند انقلابی خود می‌توانند مردم یمن را حمایت کنند تا به پیروزی نهایی برسند.

مدرس دانشگاه علوم‌وفنون قزوین تصریح کرد: دولت جدید و جوان سعودی از ابتدا با سیاست و دخالت آمریکا روی کار آمد تا بتوانند اهداف غربی‌ها را در منطقه پیش ببرند چرا که اگر همان دولت قبلی با همان اهداف گذشته حضور داشت، در منطقه دچار مشکل می‌شدند. بنابراین غربی‌ها با پیشرفت ایران و جذب نگاه‌های مردم منطقه به این کشور، احساس خطر کردند. به همین علت سراغ دولتی آمدند که دست‌نشانده‌ی خودشان باشد اهدافشان را در منطقه عملی کنند. البته این سیستم در آینده باعث سرنگونی آل‌سعود خواهد شد. عربستان به دنبال آن بود که در صورت حمله احتمالی انصارالله، این حمله را حمله یمنی‌ها به سرزمین مقدس اسلام معرفی نماید و با همراهی نظر روحانیون در این زمینه دست به ائتلاف فراگیر علیه مردم یمن بزند که با هوشمندی انصارالله این سیاست نقش بر آب شد.

وی درخصوص احتمال جنگ نیابتی عربستان علیه ایران اظهار داشت: در دوره‌ی حکومت پهلوی ایران، به گونه‌ای برنامه‌ریزی پیش می‌رفت که سیاست ایران به آمریکا و اسرائیل نزدیک شود. اما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با قدرت گرفتن ایران در منطقه غربی‌ها به فکر تغییر نظام ایران و یا حتی برچیده‌شدن این سیستم در منطقه افتادند چرا که تفکر و اهداف جهان‌خواران مخالف اسلام و شیعه در منطقه است.بدین صورت می‌خواهند با سرنگونی مردم شیعه در کشورهای عراق، سوریه، یمن و لبنان به کشور ایران نزدیک شوند. بنابراین اگر در تقابل با طرف‌های غربی و کشورهای دست‌نشانده‌ی آن‌ها برنیاییم بعد از این کشورها نوبت ایران خواهد رسید.

احمد پارسایی افزود: همیشه در تمامی جنگ‌ها پیروزی با جبهه‌ی حق است. جامعه‌ی جهانی، نظامی را که سیستم فاسدی داشته باشد را تشخیص می‌دهد. با توجه به تسلط و مشروعیت بالغ بر ۶۰ درصدی انصارالله در این کشور آینده سیاسی دولت در یمن به دستان زیدی‌ها شکل می‌گیرد و بعید است با توجه به انزجار عمومی که از عبد ربه منصور هادی وجود دارد این فرد بتواند در یمن کاری را صورت بدهد هر چند عربستان سعودی از این موضوع خشنود نخواهد بود و از تشکیل هر دولتی به زعامت انصارالله جلوگیری خواهد کرد. بیش از ۴۵ درصد از جمعیت حدود ۲۲ میلیونی یمن، شیعیان زیدی می‌باشند که نزدیک‌ترین فرقه شیعه مذهب به اندیشه‌های اهل سنت است. مابقی جمعیت آن از سنی‌های شافعی تشکیل شده است که نزدیک‌ترین فرقه سنی به اندیشه‌های شیعیان می‌باشد. این امر از دیرباز نوعی وفاق دینی بین دو فرقه اصلی مذاهب یمن به وجود آورده است؛ تا آنجا که بسیاری از زیدی‌ها و شافعی‌های یمنی، در مساجد یکدیگر و پشت سر ائمه یکدیگر نماز می‌گذارند.



انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: