کد خبر: ۵۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
محمدصادق کوشکی:
این استاد دانشگاه افزود: مردم آمده بودند بگویند ممکن است تحریم دست ما را ببندد اما به نشانه تسلیم دستمان را بالا نمی‌بریم/ تابلوی مقاومت در برابر آمریکا برازنده این مراسم بود
پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس به نقل از تسنیم، محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه تهران در خصوص مراسم تشییع شهدا با بیان اینکه این تشییع بدون تردید یکی از پرشکوه‌ترین مراسم تشییع شهدا در سال‌های گذشته بود گفت: از آن جایی که تقریباً چنین حضوری را قبل از این شاهد نبودیم متوجه می‌شویم که این میزان حضور مردم و تلاش آنها برای ابراز ارادت به شهدا بستگی به فضا دارد و اگر این شهدا شاید 5 یا 10 پیش تشییع می‌شدند اینگونه استقبال نمی‌شد.

کوشکی با بیان اینکه استقبالی که در این مراسم از شهدای بزرگوار صورت گرفت نشان می‌داد که مردم در این فضا بیشتر از گذشته پیام شهدا و تفکر شهدا را به آن احساس نیاز کردند گفت: شهدا مظهر ما در برابر ظلم و کفر و استکبار و مظهر تحقق شعار هیهات من الذله بودند.

وی با تاکید براینکه امروز مردم احساس می‌کنند به شعاری که شهدا با خونشان آن را ثابت کردند نیاز بیشتری می‌کنند گفت: امروز مردم برای حفظ خطوط قرمز انقلاب اسلامی و برای حفظ اعتبار و آبرویشان در دنیا بیشتر از هر زمان دیگری به شهدا و پیام شهدا نیاز دارند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مردم احساس می‌کنند اگر دست‌شان از دامان شهدا کوتاه شود همه آن چیزی‌هایی که در این 36 سال به دست آوردند را از دست خواهند داد گفت: به همین خاطر به طور جدی‌تری وارد عرصه ابراز عشق و احساسات نسبت به شهدا شدند و چون اکنون بیش از گذشته پیام و ارزش پیام شهدا را درک کردند میزان نیازمندی جامعه به این پیام بیش از گذشته احساس شد.

وی در واکنش به اظهارنظر برخی مبنی بر سوءاستفاده از شهدا در جریان تشییع گفت: هر کسی می‌توانست بیاید و در این مراسم تشییع شرکت کند و اینگونه نبود که فقط قشر خاصی شرکت کند؛ همه شهروندان برای شرکت در مراسم تشییع آزاد بودند اما سوال این است که چرا در کل مسیر تشییع حتی یک نفر یک پلاکارد کاغذ یا نوشته در زمینه سازش و تسلیم و مذاکره با آمریکا در دست نداشت؟

کوشکی با طرح این سوال که آیا ورود هواداران سازش و تسلیم به مراسم تشییع ممنوع بود؟ گفت: اگر تفکر سازش و تسلیم در برابر آمریکا طرفداری داشت 50 یا 100 نفر از طرفدارانش پلاکاردی یا کاغذی در دست می‌گرفتند و می‌آمدند در مراسم تشییع و رسانه‌ها طرفدار سازش هم حتماً آنها را بزرگ‌نمایی می‌کردند.

وی افزود: اینکه حتی در کل این مسیر یک نفر چنین کاغذی در دست نگرفته، نشان می‌دهد که این تفکر سازش و تسلیم در بین مردم حتی یک نفر هم طرفدار ندارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه از طرف مقابل ما هزاران نفر را دیدیم که در مراسم تشییع آمدند و پلاکاردی را دست گرفتند که می‌توانستند آن را نداشته باشند گفت: این مردم خودشان این پلاکارد را خواسته بودند و این احساس شده بود که این پلاکارد جایش اینجاست یعنی پلاکارد مقاومت در برابر آمریکا را در کنار تابوت شهیدی بگیرند که سنبل مقاومت در برابر ظلم، جهانخواران و استکبار است و این تابلوی مقاومت در برابر آمریکا اتفاقاً برازنده این مراسم است.

وی افزود: آنهایی که طرفدار سازش و تسلیم در برابر آمریکا هستند باید از خودشان بپرسند که چرا حتی یک نفر از مردم مثل آنها فکر نمی‌کند چرا یک نفر شعار آنها را در دست ندارد؟ باید به به این فکر کنند که چرا حرف و ایده‌شان مشتری در بین مردم ندارد؟ و چرا فقط طرفداران مقاومت هستند که می‌توانند از این تشییع و حضور مردمی استفاده کنند.

کوشکی تاکید کرد: مردم بدون تردید آمدند تا بگویند که ما اگر در سخت‌ترین شرایط و حتی با رقت‌ترین شکل باشد شهادت را پذیرا می‌شویم اما اگر زنده به گور هم بشویم در برابر دشمن تسلیم نمی‌شویم و اگر همانند این شهدا ما را با شکنجه به شهادت برسانند این شهادت را پذیرا خواهیم شد اما تسلیم نخواهیم شد.

وی تاکید کرد: اینکه این شهدایی که با این شکل به شهادت رسیده بودند اینگونه مورد توجه مردم قرار گرفتند نشان می‌دهد مردم می‌خواهند شهدا را الگوی خودشان قرار بدهند که ممکن است تحریم دست ما را ببندد اما ما به نشانه تسلیم دستمان را بالا نخواهیم برد.


نام:
ایمیل:
* نظر: