کد خبر: ۵۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
بیائید کار کنیم، فداکاری کنیم. شعار ندهیم، تهمت نزنیم. عقب ماندگی خود را سرکوفت به دیگران نزنیم، بجای آنکه خود را مواخذه کنیم دیگران را متهم ننمائیم.
"شهید مصطفی چمران" از جمله شهدایی است که کمتر کسی با نام پرآوازه اش غریبه است. چمران شهیدی بود که به واقع می توان او را از عرفا برجسته حساب کرد و او بود که پشت پا زد به همه امکانات چشم نواز دنیایی از جمله یک زندگی علمی در آمریکا که جزو اساتید برجسته دانشگاهی آنجا نیز به حساب می آمد.
وی با شنیدن ندای داد خواهی مردم لبنان به این کشور رفت و در کنار امام موسی صدر سالها به مبارزه علیه رژیم صهیونیستی پرداخت. امروز نام چمران به گونه ای در این کشور محبوب است که برخی از خانواده های لبنانی نام کودکان خود را چمران می گذراند.
شهید چمران با آغاز درگیری های ضد انقلاب در غرب کشور و شروع جنگ تحمیلی به ایران آمد و حماسه های درخشانی را به خصوص در کنار شهیدانی چون اصغر وصالی رغم زد.

متن زیر یکی از دست نوشته های کمتر دیده شده ب شهید چمران است که به تازگی منتشر شده است:

"راستی بیائید انقلابی باشیم، از گذشته ها هم می گذریم. انتظاری ندارم که کسی در گذشته انقلابی گری خود را ثابت کرده باشد، بیائید از امروز ما انقلابی باشیم. من حاضرم، اگر شما هم حاضرید، بسم اله.

بیائید از نظر اخلاقی معیارهای اسلامی را اجرا کنیم. از نظر فداکاری، همه وجود خود را برای خدا و مردم بدانیم و همه مصالح خود را خدا کنیم.

از نظر زندگی، همه تعلقات مادی حیات، زندگانی اشرافی، اسراف،... تجملات و همه زرق و برق زندگی را فراموش کنیم و با درویشی و علی وار زندگی کنیم.

بیائید کار کنیم، فداکاری کنیم. شعار ندهیم، تهمت نزنیم. عقب ماندگی خود را سرکوفت به دیگران نزنیم، بجای آنکه خود را مواخذه کنیم دیگران را متهم ننمائیم".

منبع:سایت ساجد


نام:
ایمیل:
* نظر: