کد خبر: ۵۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۷
محفل انس با قرآن کارکنان اداره کل آموزش و پرورش فارس با حضور استاد فاروق احمد ضیف، از قاریان بین المللی قرآن از کشور مصر در محل نمازخانه اداره کل برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، حمیدرضا آذری در محفل انس با قرآن کارکنان این اداره کل که با حضور استاد فاروق احمد ضیف، از قاریان بین المللی قرآن از کشور مصر درمحل نمازخانه اداره کل برگزار شد گفت: فهم وتوجه به معانی و مفاهیم قرآن و عمل کردن به آن، در کنار تلاوت و روخوانی بسیار مهم است.

وی ضمن خیر مقدم به قاری مصری، استاد فاروق احمد ضیف، گفت: کسانی که با روخوانی و تفسیر قرآن آشنا هستند و به آن عمل می کنند، بالاترین توفیق نصیب آنها شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس با اشاره به آیه 6 سوره انشقاق " یَا أَیُّهَا الإنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَى رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلاقِیهِ" گفت: خداوند به تلاش مداوم و همیشگی انسان اشاره می نماید ، که در نهایت منجر به ملاقات خدا خواهد شد.

وی افزود:انسان باید تمام مسیر زندگی اش به ملاقات خدا منتهی شود، چرا که انسان فطرتا موجود الهی است و ابعاد فطری او را ،خدا در درون او قرار داده و اینگونه است که به تکامل می رسد.

آذری با طرح این سوال که "چگونه به این هدف می توان دست یافت ؟ "گفت: قران و معصومین بهترین الگویی هستند که حرکت ما را تنظیم می کنند و ما بدون قرآن ، ائمه و معصومین ،نمی توانیم موفق شویم.

وی گفت: اینکه می گویند قرآن کتاب هدایت است ،یعنی نمیگذارد ما در مسیر حرکت خود، ذره ای عدول داشته باشیم.

در بخشی از این مراسم نیز، از نفرات منتخب مسابقه کتابخوانی مهدویت ، که به همت معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش فارس و به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان (عج) برگزار شده بود ، تقدیر شد.

خاطر نشان می شود دراین مراسم معنوی استاد فاروق احمد ضیف، آیاتی از کلام الله مجید با صدایی بسیار زیبا و دلنشین تلاوت کرد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: