کد خبر: ۵۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: بیش از ۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم نواحی چهارگانه شهر شیراز در اعتکاف رمضانیه شرکت کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از ایکنا، محسن کلاری، رئیس سازمان دانش‌آ‌موزی فارس عصر دیروز، 9 تیرماه در حاشیه حضور مسئولان آموزش و پرورش فارس در مراسم اعتکاف رمضانیه در مسجد جامع شهدای شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد: این اعتکاف از روز هشتم تیرماه آغاز شده و تا فردا دهم تیرماه ادامه دارد.
وی افزود: بیش از 600 نفر از دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم نواحی چهارگانه شهر شیراز  در اعتکاف رمضانیه شرکت کرده‌اند.
کلاری گفت: دانش‌آموزان با حضور در اعتکاف علاوه بر تقویت ابعاد معنوی شخصیت خود، در برنامه‌های مختلف مانند حلقه صالحین، مسابقات قرآنی، نمایشگاه شهدای لشکر 19 فجر استان فارس، نمایشگاه کتاب و کلاس‌های آموزش خبرنگاری نیز شرکت خواهند داشت.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با بیان اینکه امسال هشتمین سالی است که اعتکاف دانش‌آموزان استان فارس همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این اعتکاف هر سال در بین روزهای 12 تا 15 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
کلاری هدف از برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی را افزایش فضای معنوی، تقویت روحیه عبادت و بندگی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان دیگر شهرستان‌های استان نیز برای حضور در اعتکاف رمضانیه اعلام آمادگی کردند و امسال استقبال دانش‌آموزان فارس از این آئین معنوی 20 درصد افزایش یافته است.
بنا بر این گزارش، محمد نظری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در حاشیه این مراسم گفت: امسال با استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان جهت حضور در اعتکاف رمضانیه رو به‌رو بودیم.
محمد نظری دلیل برگزاری اعتکاف دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان را عدم حضور آنها در اعتکاف ایام‌البیض در ماه رجب عنوان و با تأکید بر استفاده بهینه از این فرصت توسط دانش آموزان، اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های محتوایی، مهارتی و معنوی برای روزهای اعتکاف برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده تا خودسازی بیشتری برای آنها در بر داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی استان برای تقویت این برنامه و گسترش آن باید امکانات بیشتری در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا بتوان ظرفیت آن را افزایش داد و دانش‌آموزان بیشتری را پذیرش کرد.
به گزارش ایکنا، عیسی ملک‌پور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه دانش‌آموزان معتکف را خوبان و برترین‌های جمع همسالان خود دانست و  خطاب به آنها، گفت: شما در ایام اعتکاف در کنار بهترین، کامل‌ترین و نمونه‌ترین همسالان خود قرار دارید.
وی با بیان اینکه شما باید برای دیگر همسالان و دوستان خود الگو باشید، تصریح کرد: دوستان شما باید از رفتار و کردار شما که متأثر از حضورتان در اعتکاف است درس بگیرند و رسالت شما نسبت به دوستانتان سنگین است.
نام:
ایمیل:
* نظر: