کد خبر: ۵۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴
10ویژگی یک استاندار تراز انقلاب اسلامی/
مدیر تراز انقلاب اسلامی دارای همت بلند در جهت آرمان های انقلاب اسلامی است تا در آن افق های دور دست از فرهنگ ناب اسلامی را به جوامع انسانی هدیه نماید و اهداف بزرگ انقلاب را جامع عمل بپوشاند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری حکیم فرزانه و خلف صالح انبیا و اولیا معصوم(ع)، امام خامنه ای مدضله العالی و کسب فضیلت مرحمتی است بی کران که به واسطه انجام تکلیف در نظام اسلامی نصیب مدیران توانمند و ولایتمدار خواهد شد تا خود را به آن بیازمایند و جریده ای شایسته از الطاف الهی از خود بر جای گذاشته و چراغ راه آیندگان نماید.

ویژگی های استاندار تراز انقلاب اسلامی :

اخلاص :

اخـلاص زیبا ترین ویژگی یک مدیردر نظام اسلامی است که بـا تـمـام زنـدگـی او بایدعـجـیـن شـود. تـمـام کـارهـای او بـا نـام و یـاد خـدا شکل گیرد و جز رضای محبوب به چیزی نیندیشد.

یک مدیر با کمک گرفتن از خدا آنهم با زبان عبودیت و با اخلاص در عمل می تواند حوادث و دشواری های اجرایی را هموار و جامع عمل بپوشاند. بـزرگ تـریـن سـتـایـش بـرای مدیر اسلامی همین است که او را عبداللّه یاد کنند و به این عنوان افتخار کند.

تواضع:

تواضع ، فروتنی و افتادگی در برابر مردمی است که خدمت به ایشان در تعالیم دینی عبادت است و امام (ره) به ایشان عشق می ورزید نه تنها خود را بالاتر از آنها بلکه خادم ایشان می دانست.

توکل:

علت استواری یک مدیر در نظام اسلامی در تمام فراز و نشیب هـای زنـدگـی ایـن بـود که اتکای حقیقی و توکل خالصانه به خداوند متعال دارد و جز خدا بر کسی امیدی نداشته و کسی را مؤ ثر نمی داند و خداوند نیز به سبب نیت زیبایش او را کفایت می کند و او را به پیروزی های خیره کننده ای خواهد رساند.

همّت بلند:

آرمـان هـای بـزرگ، نـیـازمند همّت عالی و بلند است . مدیر تراز انقلاب اسلامی دارای همت بلند در جهت آرمان های انقلاب اسلامی است تا در آن افق های دور دست از فرهنگ ناب اسلامی را به جوامع انسانی هدیه نماید و اهداف بزرگ انقلاب را جامع عمل بپوشاند.

قاطعیت و سازش ناپذیری ( روحیه انقلابی ) :

مدیر انقلاب اسلامی با صلابت و استواری در برابر همه کژی ها و انـحـرافـات می ایـستد و سر سوزنی از صراط مستقیم الهی فاصله نمی گیرد و در این راه با کسی عقد اخوت نخواهد بست و از نفاق و دو چهرگی بیزار است و آن را در بینش و رای خود دخیل نخواهد ساخت و در دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست و در یک کلام سازش ناپذیر است و اصول گرا.

شجاعت:

شـجـاعـت از صـفات مردان عرصه های سخت جهت اعتلای نام دین در چهارچوب نظام اسلامی است تا با قامتی به استواری کوه در برابر نغمه های زراندوزان بی درد استقامت کند تا نـه تـنـها دوستان را شیفته رفتار خدایی خود کند بلکه دشمنان را نیز به ستایش وادارد. روح شجاعتی که امام در مسلمانان و ملت ایران اسلامی دمید، سبب شد تا فرهنگ جهادی در عرصه های مدیریتی نهادینه و فرا گیر شود.

ساده زیستی:

مدیر انقلاب اسلامی به دنیا و آنچه در آن است به دیده حقارت می نگرد و دنیا با همه مظاهر فریبنده اش در ایشان اثر نخواهد گذاشت، از لذت ها ی زود گذر چشم می پوشد و به شیرینی های پوشالی دل نمی بندد.

نه تنها از بیت المال استفاده نمی کند بلکه آنچه متعلق به خود او هم بود را برای مردم و رضای حق تعالی خرج می کـند و خود را از دام های مادی می رهاند.

دشمن شناسی:

یـکـی از ویـژگـی های منحصر به فرد در ادبیات انقلاب اسلامی دشمن شناسی است بینشی فراگیر و کار آمد از تعالیم حضرت امام (ره) جهت کادر سازی انقلابی درنظام اسلامی. معمار انقلاب اسلامی تاریخ نهضت های گـذشـتـه را بـه دقـت مـطـالعـه و آفـات آنـهـا را مـورد بـررسـی قـرار داده بـود و از این تـجـربـیـات بـرای حـفـظ انـقلاب استفاده کرد و به بدنه اجرایی کشور سرایت داد. مدیر انقلابی ماهیت جریان های انحرافی و مرموز را با درایت و تدین دینی شناسایی و هویدا می سازد و به جامعه مخاطب معرفی می کند.

احیاگر ارزشهای اسلامی :

یکی از هنرهای زیبای مدیران پرورش یافته در مکتب اسلام که از اهدف انقلاب اسلامی نیز به شمار می رود احیای ارزش هـای اسـلامـی است که به مدیر انقلابی به واسطه اجرای آن به مسئولیت شرعی و تکلیف الهی خود جامع عمل می پوشاند.

حفظ ارزش های اسلامی با توجه به نیازهای دنیای جدید در جهت عزت بخشیدن به امت واحد اسلامی و استمرار اقتدار مدیریت اسلامی از ویژگی هایی است که یک مدیر در نظام انقلابی می بایست خود را به آن زینت داده و عملی نماید .

سرسختی در برابر خلافکاران:

صلابت و استقامت در مقاطع دشوار مدیریتی بر هیچ کس پوشیده نیست، انقلاب با ماهیت ضد استکباری که دارد پیوسته خود را در این معرکه و تلاش در جهت رفع موانع انقلاب در مسیر تکاملی خواهد دید مدیر تراز انقلاب اسلامی باید بداند که در این راه ذرّه ای به هوچی گری های بدخواهان دون صفت اهمیت نداده و به خود واهمه راه ندهد و به تکلیف شرعی که بر دوش دارد بیندیشد.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: