کد خبر: ۶۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
تقریباً اکثر متسابقان سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان از نحوه اجرای مسابقات راضی بودند اما در این میان برخی به ارائه پیشنهاداتی در زمینه برگزاری بهتر مسابقات و ارتقای سطح کیفی آن برای سال‌های آینده پرداختند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور طی روزهای 2 تا 10 مردادماه به میزبانی شیراز در دو بخش دختران و پسران برگزار شد.
در این مسابقات دختران و پسران هر کدام قریب 4 روز در شیراز حضور داشتند و به رقابت پرداختند. تقریباً اکثر آنان از نحوه اجرای مسابقات راضی بودند اما در این میان برخی به ارائه پیشنهاداتی در زمینه برگزاری بهتر مسابقات و ارتقای سطح کیفی آن برای سال‌های آینده پرداختند. در این گزارش نظرات چند نفر از این دانش‌آموزان را می‌خوانیم.

کارگاه‌های آموزشی بعد از برگزاری مسابقات برگزار شود
فاطمه ملک محمدی، از استان قزوین رشته انشای نماز پایه هشتم در این زمینه به خبرنگار ایکنا گفت: سطح مسابقات امسال خوب بود اما به نظر من برای ارتقای سطح کیفی مسابقات و همچنین اینکه دانش‌آموزان با دست پر به استان‌های خود بازگردند، لازم است که کارگاه‌‌های آموزشی بعد از برگزاری مسابقات برگزار شده و اشکالات هر کدام از دانش‌آموزان بیان و رفع شود تا این مسابقات تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.
وی همچنین به دیگر تأثیرگذاری‌هایی که این مسابقات در میان دانش‌آموزان می‌تواند داشته باشد، اشاره کرد و گفت: نخستین تأثیرگذاری که این مسابقات برای دانش‌آموزان می‌تواند داشته باشد، تغییر در رفتارهای خود فرد است به عنوان مثال من که در رشته انشای نماز شرکت کرده‌ام، شاید پیش از این نمازهایی که می‌خواندم مشکل داشتند اما بعد از این مسابقات و مطالعه منابع مختلف برای آن، مسلماً از این به بعد نماز خود را صحیح  خواهم خواند.
بنا بر این گزارش، شیما حاجی خانعلی از قم رشته انشای نماز پایه چهارم متوسطه نیز به خبرنگار ایکنا گفت: برای من تقریباً تمام انتظاراتی که از مسابقات داشتم، برآورده شد و همه چیز خوب پیش رفت اما پیشنهاد می‌کنم که نظم برنامه‌ریزی مسابقات بیشتر شود.

زمان برگزاری مسابقات افزایش یابد
وی همچنین بر لزوم توجه به بخش‌های تفریحی این مسابقات برای دانش‌آموزان نیز تأکید کرد و گفت: وقتی دانش‌آموزان از شهرهای مختلف به شیراز می‌آیند، مسلماً علاوه بر حضور در مسابقات، شوق بازدید از اماکن گردشگری و مذهبی این شهر را نیز دارند لذا خوب است که زمان بیشتری برای این مسابقات اختصاص یابد و تا این حد فشرده و در طی 4 روز برگزار نشود.
به گزارش ایکنا، فاطمه چهره‌گشا از قم رشته انشای نماز پایه دوم متوسطه هم به خبرنگار ما گفت: مسابقات امسال واقعاً عالی بود و برای آن زحمات زیادی کشیده بودند اما یکی از نقاط ضعف آن این بود که برای اماکن گردشگری و تفریحی که می‌رفتیم باید پیاده‌روی زیادی می‌کردیم.

یکی از نتایج مسابقات می‌تواند آشنایی با فرهنگ مردم شهرهای مختلف باشد
وی، نیز همانند دوست خود بر لزوم افزایش بازه زمانی مسابقات تأکید کرد و گفت: اگر زمان برگزاری مسابقات به یک هفته افزایش یابد بسیار مناسب است که دانش‌آموزان هم بتوانند با آرامش بیشتری در مسابقات شرکت کرده و هم بتوانند به اماکن مذهبی و سیاحتی نیز سر بزنند و کوله‌باری از تجربیات و آشنایی و با آداب و رسوم و فرهنگ‌های شهرهای مختلف کشور به شهر خود بازگردند.
چهره‌گشا به تأثیری که این مسابقات بر روی دانش‌آموزان می‌تواند داشته باشد، اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان به وسیله شرکت در این مسابقات که هر ساله در یکی از شهرهای ایران برگزار می‌شود، در گام نخست می‌توانند اعتماد به نفس و تجربه خود را افزایش دهند یعنی همین حضور در شهرهای مختلف موجب آشنایی آنان با فرهنگ‌های مختلف مردم ایران می‌شود.
این گزارش می‌افزاید، کوثر صامت‌پناه از هرمزگان رشته صحیفه سجادیه پایه هشتم نیز در این زمینه به خبرنگار ایکنا گفت: مسابقات امسال بسیار عالی بود و تمام موارد آن اعم از اسکان، پذیرایی، ایاب و ذهاب، مکان برگزاری و غیره آن عالی بود و من بسیار راضی بودم.

اطلاع‌رسانی مناسب برای تمام استان‌ها صورت گیرد
وی، سطح مسابقات امسال را بالا ارزیابی کرد و گفت: یکی از نقاط ضعفی که برای مسابقات معمولاً هر سال صورت می‌گیرد، عدم اطلاع‌رسانی مناسب به تمام استان‌هاست که باید تمام منابع و مآخذ و همچنین موارد مختلف مسابقات به تمام دانش‌آموزان نقاط مختلف کشور اطلاع‌رسانی شود.
صامت‌پناه عنوان کرد: امسال من در رشته صحیفه سجادیه شرکت کردم که برای آن 20 سئوال با بارم هر سئوال 2 نمره طراحی کرده بودند که این برای دانش‌آموزان کمی سخت بود و اگر تعداد این سئوالات به 40 سئوال افزایش می‌یافت بهتر بود ضمن اینکه خوب است که زمان آغاز مسابقات از ساعت 7 صبح تغییر کند و مثلاً از ساعت 8 آغاز شود.(ایکنا)

نام:
ایمیل:
* نظر: