کد خبر: ۶۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
یک خواهر شهید گمنام دفاع مقدس که برای تعیین هویت ژنتیکی این شهید والامقام به مرکز ژنتیک نور مراجعه کرده بود، با احساسی مملو از معنویت هنگام انجام آزمایش نمونه گیری تعیین طرح هویت شهدای گمنام با خود زمزمه می کرد: «ای عکس هایت روی زخم دل نمک پاش، یک بارهم برادر معلوم الاثر باش».
«زینت رضایی» خواهر شهید گمنام «علیرضا رضایی» که در عملیات بدر و منطقه مجنون به شهادت رسیده است، از فراق 29 ساله و جدایی از این شهید سخن گفت.

وی با خود نجوا می کرد، ای پیش پرواز کبوترهای زخمی، علی مفقود الاثر! علی زخمی! تا یاد دارم برگی از تاریخ بودی، یک قاب چوبی روی دست میخ بودی، اینجا کنار قاب عکست جان سپردم، از بس که از این هفته ها سر کوفت خوردم، یک بار هم از گیر و دار قاب رد شو، از سیم های خاردار قاب رد شو، برگرد تنها یک بغل جانان من باش، ها! یک بغل برگرد، تنها جای من باش، شاید تو هم شرمنده یک مشت خاکی، یک مشت خاک بی نشان و بی پلاکی، عیبی ندارد خاک هم باشی قبول است، یک چفیه و یک ساک هم باشی قبول است!!

این خواهر شهید که به منظور تعیین هویت شهدای گمنام با بهره گیری از دانش و فناوری بررسی «دی.ان.ای» با هدف پایان بخشیدن به انتظار خانواده های معزز شهدا در مرکز ژنتیکی نور حاضر شده بود، به خبرنگار دفاعی ایرنا گفت: این روش که با همت متخصصین متعهد کشور برای تعیین هویت ژنتیکی شهدای گمنام آغاز شده به لطف خدا موفقیت های را در پی داشته که باعث شادی خانواده های چشم انتظار شهدای مفقود الاثر شده است.

وی ادامه داد: در این روش با مبنا قرار دادن ویژگی های ژنتیکی والدین و خانواده های معزز شهدای گمنام، در یک بانک

«دی.ان.ای»، مشخصات استخراج شده آنان در آزمایشات ژنتیکی از نمونه های ناشناخته در بررسی های رایانه ای مورد جست وجو قرار می گیرد و طبق تحلیل نتایج، خانواده های دارای شباهت ژنتیکی با ویژگی های ژنتیکی نمونه های بدست آمده از شهدای گمنام، تعیین و مورد بررسی های دقیق تر قرار می گیرند.

رضایی از تمامی والدین و خانواده های معزز شهدای گمنام در خواست کرد با انجام هماهنگی لازم با ستاد معراج شهدا مرکز و دریافت معرفی نامه از این ستاد برای تکمیل پرونده شهید گمنام خود در بانک اطلاعات ژنتیکی شهدا (مرکز ژنتیک نور) و انجام نمونه های لازم به این مرکز به نشانی خیابان میرداماد- خیابان تبریزیان - کوچه آسائی - پلاک 3 مراجعه نمایند.

منبع:فاتحان
برچسب ها: شهیدگمنام
نام:
ایمیل:
* نظر: