کد خبر: ۶۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
حجت الاسلام امیدی در جمع مربیان و سرگروههای صالحین بسیج فرهنگیان پاسارگاد گفت: تمامی صحنه سازی های فرهنگی توسط دشمن از حکومت دینی یک صحنه خودساخته و گمراه کننده است که در جهت معرفی جعلی دین به جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، حجت الاسلام امیدی در نشست مربیان و سرگروههای صالحین بسیج فرهنگیان پاسارگاد که در شهر مقدس شیراز برگزار شد به صحبت پیرامون موضوع مهندسی حکومت دینی با نگاه آموزش و پرورش پرداخت و در ادامه با طرح این سوال که نقش فرهنگی در مهندسی حکومت دینی چه می باشد؟ گفت: مقدمه این نگرش بیان فلسفه حکومت سیاسی اسلام است. ارتباط بین سیاست و دینی که در جامعه دارای نگرش های متفاوتی است کدام است؟دارای تضاد با هم هستند یا عدم هماهنگی باهم و یا اینکه در تقابل با هم می باشند.آیا دین با عمل در تقابل است یا تکمیل کننده هم؟

نشست سرگروههای صالحین فرهنگیان پاسارگاد با سرمربی صالحین قشر

سرمربی صالحین استان در ادامه بیان داشت: می بایست بر مبنای نوع تفکر حکومت ها یا جوامع به آن نگریست. در دین علاوه بر علم بر پدیده ها، نفوذ در پدیده ها نیز دارد به پیوست احاطه، که انسان فاقد این ویژگی هاست.

وی تصریح کرد: در این نوع حکومت(دینی) که دارای این ویژگی هاست الزاما نمی تواند فاقد علم و مدارج علمی باشد و آن را در مبانی رفتاری خود دخالت ندهد. محال است که در یک سرفصل از زندگی بشر، دین دارای شاخص های رفتاری نباشد و در روایات و آیات اصول رفتاری نیامده باشد.البته این جدا از نوع صحنه سازی های دشمن الحادی در معرفی حکومت متوحش دینی است و در صحنه دیگر دین سازش کار با تمامی اندیشه ها و دیگر موارد.در نهایت تمامی صحنه سازی های فرهنگی توسط دشمن از حکومت دینی یک صحنه خودساخته و گمراه کننده است که در جهت معرفی جعلی دین به جامعه است.

نشست سرگروههای صالحین فرهنگیان پاسارگاد با سرمربی صالحین قشر

امیدی با بیان اینکه وظایف مشخص و تعریف شده از وظایف دستگاه حکومت دینی جهت هر مجموعه است گفت: مبانی آموزشی تعریف شده است ولی درامر تربیت خیر. مگر هدف تربیت تکامل یافته نیست. مگر نباید مبانی آموزشی در خود شاخص های تربیتی نیز داشته باشد؟

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: