جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۴۸:۳۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
آموزش کشاورزی بعنوان یکی از مهم‌ترین ارکان و پایه‌های کشاورزی نوین و دانش‌محور می‌تواند نقش موثری در بهبود شرایط زندگی بهره‌برداران داشته باشد که شكوفايي اقتصادي را بدنبال دارد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس ، مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون اظهار داشت ::در سالهاي اخير با استفاده از تكنولوژي نانو، توليد محصولات فصلي، در تمام فصول امكانپذير گردیده  است كه اين امر به منزله انقلابي در كشاورزي به شمار مي آيد و ديگر مي توان كشاورز را به همان ديدگاه قديم نگريست که البته نيازمند توجه و ديدگاه علمي و دقيق مي باشد.

مهندس شفیعی با اشاره به اینکه کشاورزی را باید از مهمترین بخشهای بهره‌ور اقتصاد و سهیم در تولید ملی، عرضه‌کالاهای کشاورزی و رسیدن به مرز امنیت غذایی و فراتر از آن صدور این محصولات به بازارهای جهانی درنظر بگیریم، بیان داشت: کانون بسیج مهندسین کازرون در توسعه‌بخشی به کشاورزی شهرستان، تلاش دارد از طریق طرح ملی بسیج همگام با کشاورز با افزایش آگاهی و دانش بهره‌برداران، راه را برای ورود فناوری‌های روز به این بخش مهیا و توان تولیدی و رقابتی بهره‌برداران را بصورت قابل توجه افزایش دهد.

در ادامه مهندس زارع با بیان این که رسیدن به  رشد و توسعه‌ پایدار در بخش کشاورزی از طریق آموزش امکان پذیر است، افزود: آموزش کشاورزی بعنوان یکی از مهم‌ترین ارکان و پایه‌های کشاورزی نوین و دانش‌محور می‌تواند نقش موثری در بهبود شرایط زندگی بهره‌برداران داشته باشد که شكوفايي اقتصادي را بدنبال دارد.

وی گفت: امروزه با مكانيزه شدن صنعت كشاورزي نوع محصولات و تنوع فصلي آنها و نيز مقدار توليد آنها تفاوتهاي بسياري بوده است که با استفاده از ابزار آلاتي مانند كمباين، تراكتور و دستگاههاي مخصوص شخم زني و سم پاشي  در نتیجه نيروي انساني كمتري درگير كشاورزي مي شود كه اين امر موجب كاهش هزينه توليد در مجموع مي شود.

مهندس زارع خاطرنشان کرد: اهمیت بنیادی و حیاتی ترویج و آموزش کشاورزی از آن جهت است که برای توسعه‌ کشاورزی نقش نیروی انسانی را محور قرار می‌دهد و بدنبال توانمندسازی منابع انسانیو انتشار دانش فنی میان تولیدکنندگان برای افزایش کمیت و کیفیت تولید با افزایش بهره‌وری عوامل تولید  می باشد.

در پایان کشاورزان شهرستان نقطه نظرات و پیشنهادات خود راجهت هرچه بهتر برگزار نمودن طرح بسیج همگام با کشاورز ارائه نمودند..

/224224


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: