کد خبر: ۶۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
بسیج فرهنگیان استان فارس به منظور تبیین فصل هفتم سند تحول آموزش و پرورش که با موضوع راهکارهای عملیاتی سند تحول آموزش و پرورش است موضوع نماز جماعت را به منظور توانمندسازی دانش آموز و معلم به صورت مقالات علمی (راهکار سوم) مورد بررسی قرار می دهد.
حمید حسن زاده مسئول بسیج فرهنگیان استان فارس در گفتگو با خبرنگار سایت سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: با توجه به اهمیت فریضه اجرای نماز جماعت در مدارس فرهنگیان استان فارس این مقوله را به منظور توانمند سازی دانش آموز و معلم به صورت مقاله پژوهشی در فصل هفتم راهکارهای سند تحول آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: هرچند پس از گذشت بیش از 4 سال از تصویب نهایی هنوز در گام اول (نقشه راه جهت اجرا) هستیم اما باید به ارزش های درونی این سند تحول که نماز جماعت یکی از اجزای آن است توجه کنیم.
همچنین در یک نگاه کلی در فصول هشتگانه این سند رویکرد تربیتی و پرورش حائز اهمیت بوده و خود را در دو بخش توانمند سازی معلم و توانمند سازی دانش آموز سازماندهی نموده است.
حسن زاده در مورد اهداف فصل هفتم ادامه داد: نقطه قوت سند تحول این است که می کوشد تا نظام آموزشی کشور را اسلامی نموده و جایگاه حوزه های اخلاق عملی جامعه رشد یابد تا نظام ارزشی دینی در عملکرد و خروجی آموزش و پرورش خود را نشان دهد.
وی خاطر نشان کرد: بعد از ارائه مقالات و راهکارها این محتواها در اختیار معاونت قرآن و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفته تا در مدارس استان پیاده سازی و عملیاتی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: