کد خبر: ۶۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷
روز دوم دوره تربیت راوی طاها در 8شهریور ماه سال 1394 در دانشگاه علوم قرآنی شیراز برگزار شد.که خلاصه ی از آن را از نظر می گذرانیم.

روز دوم دوره تربیت راوی طاها در 8شهریور ماه سال 1394 در دانشگاه علوم قرآنی شیراز برگزار شد.که خلاصه ی از  آن را از نظر می گذرانیم.

شرحی از روز دوم دوره تربیت راوی طاها

در اولین جلسه روز دوم دوره تربیت راوی طاها ،دکتر سلمان پور موضوع کلاس خودرا با عنوان مخاطب شناسی برگزار کرد.

دکترسلمان پور عوامل زیر را جهت ضرورت واهمیت مخاطب شناسی موثر دانست؛

1-الگوگیری از قرآن 2- سیره وسخنان پیامبران وائمه(ع)3-برخورد با طبیعت 4- برقراری تفاهم 5-برقراری تماس وارتباط 6- پاسخ به برخی از پرسشها.

شرحی از روز دوم دوره تربیت راوی طاها

جناب آقای علیرضا فرمانی یادگار 8سال دفاع مقدس، در دومین جلسه دوره موضوع کلاس خود را با عنوان تفحص شهدا این چنین شروع کرد؛در سال 1381تفحص به خاطر جنگ آمریکا وعراق تعطیل شده بود سپس در سال 1390 توافقی با صلیب سرخ انجام شدکه دوباره عمل تفحص شهدا انجام گردد.

دکترصفر پور،دبیر انجمن جنگ نرم بسیج استان فارس در جلسه سوم ،موضوع کلاس خود را با عنوان جنگ نرم بیان کرد.

ایشان طی سخنانی،تحمیل اراده خود به دیگری بدون استفاده از زور را جنگ نرم نامید.و مراحل جنگ نرم را به سه دسته تقسیم کرد.1-فرهنگ سازی2-نهاد سازی3-شبکه سازی.

شرحی از روز دوم دوره تربیت راوی طاها

چهارمین جلسه روز دوم با حضور  حاج محمد امیری یادگار 8سال دفاع مقدس، برگزار شد.ایشان درمورد سیره شهدای استان فارس توضیح دادند.

آقای امیری سیره شهدا را در چند بند بررسی کردند1-تقوی 2-اخلاق3- ولایت 4- سیاست 5- شجاعت.

ایشان به حضور خواهر ها در جنگ تحمیلی اشاره کردند وگفتند 7000 شهید خواهر داریم که از این تعداد 147 نفر آن شهدای خواهر استان فارس می باشند.

شرحی از روز دوم دوره تربیت راوی طاها

در جلسه پنجم روز دوم آقای آرام در مورد اصول روایت گری توضیح دادند.

آقای آرام بیان کردند که هنر راوی زیبا کلام گفتن است،شهدا را زیبا بیان کنید.راوی باید درمورد جنگ نرم خوب مطالعه کند،وجنگ نرم را به صورت فکاهی برای زائرین بیان کند.

وی افزود:راوی با ید با ایثار،شجاعت و فداکاری عملا نشان بدهد شهید یعنی چه.

جلسه پایانی روز دوم باحضور سردار رفاهیت برگزار گردید، موضوع کلاس ایشان،کلیات دفاع مقدس بود.

علل پیروزی ایران در جنگ با عراق چنین برشمردند:1-ما ذره ی از خاک از دست ندادیم 2- دشمن را ملزم کردیم دوباره قرار داد 1975 را بپذیرد.3- در قرار داد 598،قرارشد متجاوز معرفی وبا آن برخورد شود.(بعداز 3 سال که از قرارداد 598 گذشته بود متجاوز معرفی شد.)

***

حجة الاسلام والمسلمین حاج آقا مرادی امام جمعه موقت شیراز وشهرک شمال غرب شیراز در حرم مطهرشاهچراغ در جمع راویان درمورد مرگ صحبت کردند.

ایشان مرگ را به 4 دسته تقسیم کردند:1- رحمت 2- حسرت 3- لعنت 4- شهادت.

/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: