کد خبر: ۶۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
۱۴۰ مدرسه برکت با ظرفیت ۸۴۴ کلاس درس در مناطق محروم کشور به عنوان هدیه مقام معظم رهبری تحویل امروز وزارت آموزش‌وپرورش شد.
140 مدرسه برکت با ظرفیت 844 کلاس درس مناطق محروم 31 استان کشور امروز افتتاح شد. این مدارس که با پیگیری و نظارت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در قالب تفاهمنامه با سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور اهدا شده است، به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان مناطق محروم کشور تحویل وزارت آموزش و پرورش شد. 

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با هدف شناسایی فرصت‌های بخش خصوصی به عنوان موتور توانمندسازی اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور از طریق بنیاد برکت در راه‌اندازی طرح‌های عمرانی، زیربنایی اقتصادی، مدرسه‌سازی و تاسیس و توسعه پروژه‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و صنعتی نیز به گونه‌ای عمل می‌کند که این پروژه‌ها دارای تاثیر کلی بر توسعه اقتصادی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور باشد. ساخت مدرسه و توسعه فضاهای آموزشی پس از حوزه توانمندسازی و کارآفرینی از مهمترین فعالیت‌های بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است. برهمین اساس و با توجه به فرامین رهبر  معظم انقلاب ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی با عنوان مکمل فعالیت‌های اقتصادی در روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور در دستور کار بنیاد برکت قرار گرفته است.

ساخت مدارس برکت با نیازسنجی از وزارت آموزش و پرورش و انعقاد قرارداد با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و گروه‌های جهادی دانشجویی با به کارگیری آخرین استانداردهای ایمنی و تامین به موقع منابع از طریق بنیاد برکت انجام می‌شود.

تاکنون قرارداد ساخت 730 مدرسه با 3650 کلاس درس در 31 استان کشور منعقد شده است. از این تعداد 420 مدرصه با 1906 کلاس به بهره‌برداری رسیده‌اند و 310 مدرسه با 1744 کلاس درس نیز در حال ساخت و آماده بهره‌برداری هستند.

به گزارش تسنیم، در مراسم افتتاح این مدارس حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: