کد خبر: ۶۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰

شهید ابوالقاسم گلچین فرزند محمد در تاريخ 20 تیرماه سال 1342 در شهرستان ني ريز ،فارس به دنیا امد پدري زحمتكش. او كه در خانواده اي متعهد و انقلابي بزرگ شده بود تحصيلاتش را از دبستان امير كبير شروع كرد و پس از كسب موفقيت در اين مقطع ادامه آن را در دوره راهنمايي مسعود بزرگي به پايان رساند و وارد دبيرستان امام خميني شد .

از ويژگيهاي اخلاقيش خنده روئي و شوخ طبعيش بود . هميشه رويش به خنده باز مي شد و هيچگاه چهره اش عبوس و گرفته نبود و به همه محبت مي كرد چه آشنا و چه غير آشنا به نماز اهميت زيادي مي داد و از همان دوران كودكي در نماز جماعت مسجد امام حسين (ع) شركت مي كرد ، تا اينكه جنگ اين امتحان الهي پيش آمد و شهيد مشتاقانه با مراجعه به بسيج در تاريخ 24فروردین ماه سال 1361 به جبهه شتافت و امتياز خود را نسبت به ديگران و غافلان نشان داد . پس از اين تاريخ شهيد عزيز سه مرتبه ديگر در بين سالهاي 61تا 62 به جبهه اعزام شد و ثابت كرد كه چه روح بي قرار و چه قلب بزرگي در سينه دارد .او كه جزء گردان هميشه پيروز كميل بود ، در عملياتهاي بيت المقدس ، پدافند كوشك و خيبر حضوري فعال داشت .

طبق خاطراتي كه همسنگران شهيد نقل مي كنند درست 48 ساعت قبل از شهادت از همراهان خود سئوال مي كند كاري به بچه ها نداريد (منظورشهداء) و آنان مي گويند سلام ما را برسانيد و سر انجام در تاريخ 3اسفند ماه سال 1362 در منطقه جفير طي بمباراني كه صورت مي گيرد وصال دوست را بر دوستي دنياي پست ترجيح مي دهد ودر كنار دوستان شهيدش چون حميد كيواني آرام و قرار جاويد را مي يابد و با فناي خويش ظهور جلوه دوست را نظاره كرده و پيكر مطهرش را در گلزار شهداي ني ريز به خاك سپرده شد .

برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.

/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: