کد خبر: ۶۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

شهيد فرهاد رضائي فرزند محمد هاشم در خرداد ماه سال 1349 در خانواده اي متدين و مذهبي در يكي از روستاهاي بخش آباده طشك بنام كوشكك بدنيا آمد . از همان زمان كودكي استعدادي فوق العاده داشت . دوران ابتدائي را در دبستان شيخ مفيد ( شهاب سابق ) روستاي كوشكك با موفقيت گذراند و از نظر موفقيت در تحصيل در دبستان نمونه بود . پس از گذراندن دوران ابتدائي تحصيلات راهنمائي را در مدرسه راهنمائي ارشد روستاي كوشكك شروع نمود . او در طول دوران تحصيلي خود نسبت به معلمان و همكلاسانش احترام خاصي قائل بود و فردي گشاده رو ، خوش اخلاق و خوش برخورد بود . ايشان اخلاقي بسيار نيكو و مهربان با پدر ، مادر ، برادران و خواهرش داشت و مي توان گفت در منزل از بين افراد خانواده نمونه و براي ديگران واقعا" الگو بود . رزمندگان اسلام را بسيار دوست مي داشت ، عاشق جبهه و شيفته و دلباخته امام (ره) بود ، هميشه پرتلاش و زحمتكش بود و لحظه اي آرام نمي نشست ،. در انجام فرائض ديني كوتاهي نمي كرد ، در ماههاي مبارك رمضان بدون سحري روزه مي گرفت و بسيار ساده ، مخلص ، بي آلايش و فروتن بود . سال سوم راهنمائي بود كه به فكر رفتن به جبهه افتاد و بعلت علاقه وافري كه به جبهه و همنشيني با رزمندگان اسلام داشت چندين مرحله جهت اعزام به شهرستان ني ريز رفت اما به علت سن كم از رفتنش جلوگيري مي كردند . تا اينكه بالاخره در آذرماه سال 1364 با افزايش سن خود در فتوكپي شناسنامه به جبهه اعزام شد و در جواب به پدر و برادرش كه از رفتن او ممانعت مي كردند گفت :

اگر مرا تكه تكه كنيد بر نمي گردم و اگر من به جبهه نروم فرداي قيامت جواب پيغمبر و امام حسين را چه مي دهيد ؟

برادران ايشان بنامهاي اكبر رضائي و حسين رضائي نيز رزمنده مي باشند و آقاي اكبر رضايي 58% از سلامتي خود را در راه اسلام و انقلاب فدا نموده است .

همسنگرانش نقل مي كنند كه : بيشتر اوقات فراغت خود را بصورت مطالعه و حضور در جلسات مذهبي و نگهباني مي گذراند . مدت سه ماه از حضور ايشان در جبهه گذشته بود و موقع تسويه حسابش بود اما با اينكه اكثر همراهان به محل سكونت خود برگشته بودند او با اطلاع شده بود كه عملياتي در پيش است جهت شركت در عمليات در جبهه ماند .

سرانجام پس از گذشت سه ماه از حضور ايشان در گردان كميل روز بيست و هفتم بهمن ماه 1364 در عمليات والفجر 8 هنگام نبرد با دشمنان بعثي در جاده فاو - ام القصر با ديگر دلاور مردان گردان كميل به محاصره دشمن درآمد و مظلومانه به شهادت رسيد و پيكر مطهرش پس از دوازده سال مفقوديت به خاك پاك وطن بازگشت و در گلزار شهداي روستاي كوشكك به خاك سپرده شد .

روحش شاد و نامش جاودان
/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: