آخرین اخبار
کد خبر: ۶۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس خبر داد:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در 140 دانشگاه علوم پزشکی فارس و بیمارستان های خصوصی و دولتی راه اندازی می شود.
سلیمان مهدوی در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه های علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اگر ظرفیت این شوراها برای احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در فارس فعال شود شاهد تحول و جهش قابل توجهی در ترویج گفتمان این دو فریضه الهی خواهیم بود.
وی افزود: اگر مباحث دینی و معرفتی از زبان یک استاد دانشگاه علوم پزشکی یا فنی مهندسی بیان شود تاثیرگذاری بیشتری بر افراد به ویژه جوانان و دانشجویان دارد.
مهدوی اظهارداشت: تنفر از گناه محور فعالیت ها برای احیا و نهادینه کردن امر به معروف ونهی از منکر در استان است که با جاری شدن این نگاه به این دو فریضه الهی می توانیم نسبت به نهادینه شدن گفتمان عمومی امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم بیش از گذشته امیدوار باشیم.
وی اضافه کرد: پزشکان را در قدیم حکیم می نامیدند و این نام گذاری به دلیل تاثیر معنویت در درمان بوده که امروزه حتی در کشورهای غربی کشیشی را در بیمارستان مستقر کرده اند تا معنویت درمانی کند.
او ادامه داد: بنابراین پزشکان ما نیز باید مانند گذشته هم حکیم باشند و هم حکیمانه عمل کنند و اگر پزشکان ما معنویت درمانی را در بیمارستان های ما احیا کنند در تقویت ایمان و تقوای مردم نقش اساسی ایفا خواهد شد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس عنوان داشت: راه دیگر نهادینه شدن این دو فریضه الهی توجه به اصول و اجرایی کردن تشکیلات و ایجاد شبکه های انسانی است تا بتوان تذکر لسانی را به صورت یک گفتمان در نظام اسلامی نهادینه کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: