کد خبر: ۶۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
استاندار خوزستان گفت: مقدمات اضافه شدن بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) به میراث ملی در حال انجام است و دنبال آن هستیم تا این بیمارستان به کانون گردشگری دفاع مقدس تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری که در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) برگزار شد با بیان اینکه در زندگی معیارها و تعلق خاطرهایی وجود دارد، اظهارکرد: مدیران استان در ارتباط با دفاع مقدس باید نگاهی متفاوت داشته باشد. خوزستان هم دفاع مقدس در آن بوده و هم میزبان مسافران و بازدیدکنندگان جبهه‌های دفاع مقدس در طول سال است.

وی با بیان اینکه ما به گذشته خود افتخار می کنیم افزود: بازسازی صحنه‌های جنگ به صورت بدلی ارزش ندارد و باید در محیط های واقعی این کار انجام شود و به همین جهت موزه‌های دفاع مقدس در استان در حال راه‌اندازی است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه باید برای حفظ آثار شهدا گلریزان انجام شود گفت: باید این بیمارستان به طور کامل بازسازی شود و به احترام شهدا محیطی در شأن آنها باشد و لازم است این اقدامات انجام شود.

مقتدایی اظهار کرد: مقدمات اضافه شدن بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) به میراث ملی در حال انجام است و دنبال آن هستیم تا این بیمارستان به کانون گردشگری دفاع مقدس تبدیل شود.

وی بیان کرد: باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شود تمام فارغ‌التحصیلان پزشکی کشور از مناطق عملیات بازدید کنند و با شرایط دوران دفاع مقدس و بیمارستان های صحرایی آن دوران آشنا شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های پزشکی در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) باید منظم و گسترده‌تر انجام شود.

در ادامه همچنین سردار خادم‌الشهدا فرمانده «قرارگاه کربلا»ی جنوب با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی امروز در جوانان احساس می‌شود،اظهار کرد: در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) نزدیک به 6000 مجروح در دوران دفاع مقدس پذیرش و 300 عمل جراحی در آن انجام شده است.

وی افزود: زمانی مجبور بودیم از خط مقدم جبهه مجروحان را برای درمان به اهواز منتقل کنیم اما با ایجاد بیمارستان های صحرایی درمان رزمندگان بسیار آسان شده بود. یک میلیون و 700 هزار نفر در بیمارستان های صحرایی استان پذیرش و درمان شده بودند.

سردار خادم‌الشهدا با بیان اینکه بازدیدهای بسیاری از بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) انجام می‌شود، گفت: نزدیک به 67 هزار نفر بازدید کننده راهیان نور از بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) و همچنین 2000 نفر از خارج از کشور از این بیمارستان بازدید و با شرایط آن آشنا شدند.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان ویژگی‌های معنوی خاصی دارد و در عملیات بیت‌المقدس عملکرد بسیار خوبی داشت. اکنون در این بیمارستان همایش و کنگره‌های بزرگ علمی و پزشکی برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: