کد خبر: ۶۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کتاب "معارف انقلاب اسلامی" مروری‌ است بر دیدگاه‌های معظّمٌ‌له پیرامون انقلاب اسلامی که سخنرانی‌ها، دیدارها و خطبه‌های نماز جمعه در طول ۲۰ سال گذشته را شامل می‌شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حضرت آیت ‌اللّه العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) که خود در تمام مراحل تکوین، رشد و پیروزی انقلاب اسلامی حضور فعّال، مستمر و مؤثّر داشته‌اند، به دلیل اهمیّت آشنایی نسل‌های مختلف، خصوصاً نسل جوان، با علل، عوامل، مراحل، ویژگی‌ها و آثار انقلاب اسلامی همواره در فرصت‌های گوناگون به تبیین انقلاب اسلامی پرداخته‌اند.

موضوع کتاب «معارف انقلاب اسلامی» مروری‌ست بر دیدگاه‌های معظّمٌ‌له پیرامون انقلاب اسلامی که سخنرانی‌ها، دیدارها و خطبه‌های نماز جمعه در طول 20 سال گذشته را شامل می‌شود.

کتاب حاضر به همت علیرضا مختار مختارپور قهرودی گردآوری شده و توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: روز سیزدهم آبان، به لحاظ التقاى سه حادثه تاریخى که به شکل عجیبى به هم وصلند، روز مهمّى در تاریخ ماست. امروز فرصتى است که از یک درد بزرگ جهانى و یک بیمارى سیاسى مهلک که بر جهان بشریّت حاکم است و ملت‌هاى بسیارى از آن در رنجند، سخن گفته‏ شود.

این سه حادثه هم، اتفاقاً در ارتباط با همین مسئله اساسى است.

حادثه اوّل، تبعید امام است. ملّتى در زیر فشار حکومتى فاسد، دست و پا مى‏زد و عدّه کثیرى ازمردم در خشم و ناراحتى بودند و کسى که مى‏توانست احساسات مردم را هدایت کند و افکار آنها را جهت بدهد ودرد دل آنها را بیان کند و از خطرات این راه نترسد، فقط امام بزرگوار ما بود.

او را در نیمه شبى ـ در مثل چنین روزى ـ از خانه و مسکن خودش ربودند و از میان این ملّت، اوّل به زندان و بعد به تبعید فرستادند؛ تا شاید خشم ملّت هدایت نشود و مبارزه‏اش سرنگیرد. ولى برخلاف نظر آنها، امام، رهبرى خود را از تبعیدگاه هم ادامه داد و دست از افشاگرى و بیان حقایق و هدایت مردم برنداشت.

این ملّت  بخصوص جوانان وارد یک مبارزه عمومى شدند که پانزده سال ادامه پیدا کرد.

در ادامه همین مبارزه، در چنین روزى بود که همان دستگاه جبّار و وابسته و فاسد و تحت تأثیر سیاستهاى آلوده به همان بیمارى که عرض خواهم کرد دست جنایت از آستین در آورد و دانش‌‏آموزانى را به شهادت رساند. اما بالأخره، حق پیروز شد.

مبارزه محقّانه مردم ایران پیروز گردید و آن دستگاه جبّار و فاسد، مجبور شد بساط خود را جمع کند و امریکا از کشور ما برود.

باز در مثل چنین روزى، خشم مقدّس و حق طلبانه یک عدّه جوان و دانشجوى مسلمان، حادثه سوم، یعنى تسخیر لانه جاسوسى راپیش آورد.

(بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار دانش‌آموزان، دانشجویان، معلّمان و پرستاران، به مناسبت روز 13آبان 1371)

نام:
ایمیل:
* نظر: