کد خبر: ۶۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
مسئول سابق سازمان انرژی هسته‌ای ایران گفت: مطمئن باشید که دشمن با عقب‌نشینی ما یک‌قدم به جلو می‌آید.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج  اساتید فارس، فریدون عباسی شامگاه چهارشنبه در همایش مرگ بر آمریکا در دانشکده پزشکی شیراز اظهار داشت: نیاز ایران به انرژی هسته‌ای برای تأمین برق پیش از انقلاب اسلامی توسط کارشناسان غربی مشخص شده و در مسیر تحقق آن برخی قراردادها نیز توسط آنان به امضا رسیده بود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی به‌ ظاهر نیاز ما نیز به‌ زعم آنان تغییر می‌کند! و به‌ واسطه اینکه نفت و گاز داریم نباید به دنبال انرژی هسته‌ای باشیم و همین برخورد دوگانه غربی‌ها و عزم آنان برای جلوگیری از پیشرفت علمی، از ابتدا تاکنون سعی داشته‌اند بر ایران اسلامی مسلط شوند.

عباسی با بیان مشکلاتی که کشور در مسیر تولید علم در ابتدا با آن روبه‌رو بود ازجمله تعطیلی دانشگاه‌ها برای پایش آن از عناصر نامطلوب و همچنین جنگ تحمیلی گفت: به‌محض آنکه این مسائل تثبیت شد، فعالیت علمی ایران نیز به تندی آغاز شد و امروزه در اکثر رشته‌های دکترا نیاز به اعزام دانشجو به خارج نداریم بلکه نسبت به جذب دانشجویان دیگر کشورها اقدام می‌کنیم که به‌نوعی صدور انقلاب نیز به‌حساب می‌آید.

وی افزود: در حال حاضر و با پشتوانه‌های داخلی از معدود کشورهایی هستیم که چرخه کامل سوخت هسته‌ای و توانایی صدور توانایی تخصصی به دیگر کشورها و شراکت با آن‌ها را داریم که باعث می‌شود خام فروشی نکنند.

عباسی تأکید کرد: این فعالیت‌ها یکی از راهکارهای مبارزه با استکبار است و تنها با شعار و سلاح نمی‌توان به نبرد با استکبار پرداخت و باید به دنبال مؤلفه‌های علمی به‌ عنوان یکی از مسائل مهم در این زمینه بپردازیم.

وی ادامه داد: با توجه به قدرت و مدیریت منطقه‌ای ایران اگر از آرمان‌های انقلاب عدول نکنیم در ظرف 30 تا 40 سال آینده با توجه به ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ملی خود یکی از قدرت‌های جهانی خواهیم بود.

عباسی بابیان اینکه شهید احمدی‌روشن‌ها محصول ایران اسلامی بودند که ما را به این عزت رساندند گفت: اگر در مقابل استکبار کوتاه بیاییم آنان جلو می‌آیند بلکه باید با تکیه‌ بر سرمایه‌هایی اینچنینی گام‌های خود را استوارتر برداریم.

وی همچنین به سؤالات دانشجویان که به‌ طور عمده به مسئله برجام و انرژی هسته‌ای مربوط بود پاسخ داد.

منبع:فارس
انتهای خبر/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: