کد خبر: ۷۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
فرمانده سابق سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام از دوران با حاج صارم بودن گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام ، سردار «الله‌نور نورالهی» از یادگاران 8 سال دفاع مقدس با اشاره به ابعاد شخصیت این شهید عزیز، اظهار کرد: از سید آزادگان حجت‌الاسلام و المسلمین مرحوم ابوترابی سوال پرسیدم، صارم را چگونه برایمان توصیف می‌کنید؟ تعریف حجت‌الاسلام ابوترابی از صارم این جمله بود که صارم یعنی دلیر، یعنی شیر برنده و من صارم را به عنوان یک مالک اشتر می‌شناسم.

فرمانده سابق سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام افزود: در عملیات محرم به گواهی، سردار موسی‌بیگی فرمانده تیپ امیرالمومنین(ع) و ایثارگر جانباز آقای «ولی رشنواد»، حاج صارم طهماسبی 180 ترکش خورده بود.

وی اضافه کرد: سال 77 که فرمانده تیپ امیرالمومنین(ع) ایلام بودم ،حاج صارم یک جراحی کرده بود، وقتی از او پرسیدم چه شده است در جواب گفت: یک مشت از ترکش‌ها را خاج کرده‌ام، گفت حدود 25 ترکش از ناحیه ران به پایین خارج کرده‌ام.

نورالهی با بیان اینکه سال 61 حاج صارم مجروح شده بود و 33 سال است که بسیاری از ترکش‌ها مهمان بدن نحیف وی بودند ادامه داد: وقتی حاج صارم در عملیات والفجر 5 وارد شد، مأموریت ویژه‌ای بر عهده ایشان قرار گرفت و آن دفاع از ارتفاعات 230 بود، غروب روز عملیات شرایط برای ما بسیار تنگ شد، گروهان حاج صارم پی در پی شهید می‌داد تا جایی که در آنجا و ارتفاعات 230 فقط حاج صارم ماند و با شجاعت و دلاوری حاج صارم ارتفاعات 230 حفظ شد .

فرمانده سابق سپاه امیرالمومنین(ع) یادآور شد: اگر ارتفاعات 230 حفظ نمی‌شد، همه دسترنج رزمندگان اسلام و حاصل عملیات والفجر 5 بر باد می‌رفت، حاج صارم آنجا مثل همیشه مردانه جنگید ایستاد و پیروز شد.

وی تصریح کرد: حاج «منوچهر آبسالان» همسنگر حاج صارم طهماسبی در اسارت می‌گفت یک سال که در کنار حاج صارم در بند زندان‌های رژیم بعث بودم، ایشان روزها را روزه بود و شب‌ها نماز شبش قضا نمی‌شد و مردانه وظیفه‌ای که برای خودش تعریف کرده بود، یعنی شستن لباس اسرای پیر و ناتوان را انجام می‌داد.

نورالهی با اشاره به اینکه بی جهت نیست چنین افرادی قله قلوب مردم را فتح می‌کنند گفت: یکی از همسنگران حاج صارم می‌گوید به او گفتم به خودت فشار نیاور و بعضی روزها را روزه نگیر، صارم در جواب گفت اسرای خردسال مقاومت این تغذیه اندک را ندارند و به همین خاطر غذای خودش را بین اسرای خردسال تقسیم می‌کرد.

فرمانده سابق سپاه امیرالمومنین(ع) و همسنگر حاج صارم عنوان کرد: وصیت حاج صارم دو نکته بود، یکی اینکه فریب دنیا را نخورید و مغرور نشوید و دوم اینکه ولایتمدار و ولایت‌پذیر باشید.

وی در پایان تاکید کرد : در حقیقت وصیت صارم طهماسبی این است که از ولی جلو نیفتید که از دین خارج می‌شوید و از ولی عقب نمانید که تلاشتان بی‌سود است ولی را ملازمت و یاری کنید تا سربلند باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر: