کد خبر: ۷۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
سرمربی صالحین بسیج فرهنگیان استان/
حجت الاسلام امیدی در نشست مربیان صالحین بسیج فرهنگیان استان گفت: اولین کاری که دشمن در بحث نفوذ می کند تسخیر دل با کاشت محبت نسبت به آنچه که انسان به آن علاقه دارد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، حجت الاسلام امیدی سرمربی صالحین استان با بیان حدیثی از امام سجاد(ع)که می فرمایند: "ای فرزند آدم تو پیوسته در جهت خیر و خوبی و سلامتی هستی مادامی که برای تو چند چیز وجود دارد" اظهار داشت: بر این اساس شایسته است که که انسان در وهله اول از دورن خود همیشه یک تذکر دهنده (وجدان بیدار) داشته باشد. و در مرحله بعد برای خود محاسبه داشته باشد (حالت بیداری و حواس جمعی). چرا که انسان همیشه از دورن خود مورد حمله بدیها است. مورد دیگری که در این حدیث بیان شده این است که سرلوحه زندگی انسان ترس باشد یعنی برحذر بودن و اینکه آیا عاقبت کاری که ما انجام میدهیم در جهت خیر است یا نه؟ تا راه نفوذ شیطان را ببندیم شیطان از آن نقاط ضعفی که در ما پیدا می کند دائم به دنبال نفوذ است تا ما را از راه حق منحرف کند.

وی اضافه کرد: بعد اساسی و اصل نفوذ، راهی است که روزنه ای از لحاظ احساسی در ما پیدا کند و نفوذ کند.

وی در ادامه متذکر شد: نفوذ در حوزه های گوناگون از قبیل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ... صورت می پذیرد. در خصوص نفوذ در بعد فرهنگی می توان به پخش فیلم های غربی در شبکه های تلویزیون اشاره کرد که ناخواسته فرهنگ غربی را به بچه های خود تزریق می کنیم نوع فرهنگ، نوع زندگی، نوع صحبت کردن آنها و  از همه مهمتر بحث خشونت که در این فیلم ها است را ترویج می دهیم. این فیلم ها به صورت تخریب روحی وارد می شود و رفتارها را و در نتیجه فرهنگ ما را تغییر می دهند.

اگر آنها در ریشه های ما که شامل اخلاق، اعتقاد، و فرهنگ ماست نفوذ کنند و تغییر دهند خود به خود ما در سیاست نرمش نشان می دهیم و آنچه را که آنها می خواهند را فراهم می کنیم.

امیدی گفت: ما باید روزنه نفوذ دشمن را ببندیم، ما فرهنگیان به عنوان قشری که کل جامعه آینده در دست ماست حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم این است که در خصوص این نفوذها هشدار دهیم چرا که این ها نفوذهایی است که خودمان با دست خودمان فرهنگ غرب را تزریق می کنیم.

وی در تکمیل صحبت های خود گفت: اولین کاری که دشمن در بحث نفوذ می کند تسخیر دل با کاشت محبت نسبت به آنچه که انسان به آن علاقه دارد وقتی دل تسخیر شد اعضا و جوارح نیز تحت تاثیر آن تسخیر می شود. ودر مرحله بعد ظواهر و رفتار را تغییر می دهد. که در نتیجه آن فرهنگ تغییر می کند که اگر این چنین شد دشمن به آن هدف خود رسیده است.

 سرمربی صالحین بسیج فرهنگیان استان در پایان به بیان راهکارها بر اساس آیات قرآن برای مقابله با پروژه نفوذ دشمن پرداخت و گفت: داشتن تقوا، مسلح شدن به علم مادی (وقتی ما متکی به خود شدیم دیگر راهی برای متکی به غرب شدن نمی ماند.)،تولیدات فرهنگی مناسب، محتوای کتب درسی(سکولار نباشد و ترویج فرهنگ اسلام در کتب درسی)،روی آوردن به سبک زندگی اسلامی، الگوی عملی قرار گرفتن خود در خانواده را از جمله راهکارهای موجود برای مقابله با نفوذ دشمن برشمرد.

/انتهای پیام/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: