دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۱۲:۳۵
گزارش
بمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
گزارش تصویری از طبخ 3 تن حلیم در قیروکارزین.
boletبمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
حسین حقیقی
دوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
تربیت وآموزش عس ناحیه قیروکارزین برگزارنمود؛
boletدوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۷۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان فارس :
مهدوي با بيان حديثي از امام علي (ع) كه فرمودند:همه كارهاي خوب و حتي جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهي از منكر قطره اي است در مقابل اقيانوس پهناور گفت: مسئولين و مردم امر به معروف را در كجا مي بينند؟ اين يك معيار باشد كه امام علي (ع) براي ما مشحص كرده اند و اين از اهميت وضرورت اين قضيه است
                                                                                                                                                                                                                                                               مي توان با يك امر و نهي جلوي زندان رفتن عده اي را گرفت/ماجرای خانم بد حجاب در يكي از مجتمع هاي تجاري
به گزارش روابط عمومی سپاه قیروکارزین صبح دیروز دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكراستان فارس در نشست شوراي اداري در 

فرمانداري شهرستان قيروكارزين اظهار داشت: امام خميني (ره) ملت ايران را نسبت به امت رسول اکرم(ص) را بهترين امت ناميدند.سليمان مهدوي گفت: يك كشور شيعه 70 -80 ميليوني ايران تمام جهان را متأثر از خود كرده است و در يك زمان خاص بعد از 1400 سال يك چنين حكومتي تشكيل شده است.

وي بيان كرد: در زمان ما ام البنين هايي ظهوركردند كه 4 شهيد دادند و حتي در شهرستان قيروكارزين مادراني داريم كه دو شهيد تقديم انقلاب كرده اند كه اين ها اقتدا به امام حسين(ع) كردند.

مهدوي ادامه داد: شكر نعمت پايان ندارد هر لحظه بايد شكر نعمات الهي را انجام داد و در اين راستا بايد با عزت زندگي كنيم و رعايت اين عزت با رعايت احكام اسلامي است.

وي با اشاره به بخش هاي شوراي ساسيتگذاري ومعاونين ستاد امر به معروف و نهي از منكر گفت: شوراي معاونين كارهاي اجرايي ستاداحياء را انجام مي دهد كه اين مهم است.

مي توان با يك امر و نهي جلوي زندان رفتن عده اي را گرفت/ماجرای خانم بد حجاب در يكي از مجتمع هاي تجاري

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان فارس با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر غريب است افزود: خود امر به معروف و نهي از منكر واقع بيني است و همه چيز را عين واقعيت ديد.

وي گفت: در مجموع شهرستان قيروكارزين يك جمعيتي80 هزار نفري هستيم و هر نفر از ما مسئوليت هزار نفر را در شهرستان بر عهده داريم.

سليمان مهدوي ادامه داد: اگر مي خواهيم در   گناه آنان شريك نباشيم بايد امر به معروف و نهي از منكر را انجام داده باشيم.

وي با بيان اينكه قانون حمايت از آمران به معروفو نهي از منكر مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد و شوراي نگهبان آن را تأييد كرد و به عنوان قانون ابلاغ شد عنوان كرد: بالاترين مقام معنوي در شهرستان امام جمعه به عنوان رئيس ستاد، بالاترين مقام دولتي فرماندار شهرستان به عنوان معاون ستاد امر به معروف ونهي از منكر است.

مهدوي ادامه داد: دبير ستاد امر به معروف ونهي ازمنكر به پيشنهاد امام جمعه شهرستان و از سوي آيت الله ايماني رئیس ستاد احیاء و نماينده ولي فقيه دراستان فارس فرمانده ناحيه بسيج سپاه شهرستان قيروكارزين است.

وي با اشاره به امر به معروف و نهي از منكر دركشوهاي ديگر افزود: همين امسال در كشور فرانسه قانوني تصويب كرده اند كه درايستگاه مترو اگر شخصي خانمي را مورد اذيت و آزار قرار داد و كسي مانع و عکس العملی براي دفاع از آن خانم انجام ندهد 85 يورو جريمه خواهد شد.

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان فارس با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر صرفاً  به زمان اسلام نيست گفت: حضرت لقمان زمان قبل از اسلام بوده است فرزندش راامر به  معروف مي كند كه قرآن به آن اشاره كرده است.

وي با بيان اينكه امر به معروف ونهي از منكر حتي در حيوانات هم قرار دارد به داستان هد هد در قرآن اشاره كرد و گفت: وقتي هدهد ازماجراي قوم سبا اطلاع مي يابد حضرت سلميان را نسبت به آن قوم امر ونهي مي كند.

سليمان مهدوي با اشاره به قضيه خانم بد حجاب در يكي از مجتمع هاي تجاري شهر شيراز گفت: وقتي به او گفته مي شود حجابت را بهتر كن او درپاسخ مي گويد "من در دبي بوده ام كسي چيزي نگفته است وارد فرودگاه دبي شدم،سپس وارد فرودگاه ايران شدم بعد سوار تاكسي شدم و در طي اين مسير ها كسي چيزي به من نگفته است و اگر چيز بدي بود به من گفته مي شد" كه اين نشانه بي تفاوتي همه ماهاست.

وي با بيان حديثي از امام علي (ع) كه فرمودند:همه كارهاي خوب و حتي جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهي از منكر قطره اي است در مقابل اقيانوس پهناور اظهار داشت: چرا امام علي (ع) اين قياس را انجام داده اند و فقط امر به معروف را مانند يك اقيانوس پهناور قرار داده اند؟

مهدوي ادامه داد: مسئولين و مردم امر به معروف را در كجا مي بينند؟ اين يك معيار باشد كه امام علي (ع) براي ما مشحص كرده اند و اين از اهميت وضرورت اين قضيه است.

وي با بيان اينكه اگر حج بركساني كه واجب مي شود آن را انجام ندهند ورثه آنان مي توانند آن را انجام دهند و همينطور واجباتي ديگر مثل نماز و زكات قضا دارد اما يكي از فرائضي كه قضا ندارد امر به معروف و نهي از منكراست.

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان فارس با بيان اينكه همه ما ها دور همديگر جمع شده ايم تا واجبي را احياء و انجام دهيم گفت:   چقدر از مردم به زندان مي روند وهزينه هاي زيادي دراين  قضيه انجام مي شوداما خيلي از آن ها با يك امر و نهي مي شود جلوي آن ها را گرفت.

مهدوي ادامه داد: اين بر مي گردد كه ما دلسوز همديگر نيستيم و نسبت به يكديگر بي تفاوت هستيم.

وي با بيان اينكه يكي از منكرات بزرگ كه نسبت به آن بي دقتي مي شود لقمه حرام است گفت: حضرت سيد الشهداء در روز عاشورا فرمودند اين هايي كه در مقابل من ايستاده اند لقمه حرام خورده اند.

مهدوي با اشاره به مصاديق منكرات ربا و زنا وآثار آن در جامعه گفت:   ائمه (ع) فرمودند يكياز آثار خشكسالي در جامعه زنا است و ربا به اندازه هفتاد بار زنا ضرر دارد در اين راستا بايد بگرديم اين ها را نهي كنيم.

                                                    مي توان با يك امر و نهي جلوي زندان رفتن عده اي را گرفت/ماجرای خانم بد حجاب در يكي از مجتمع هاي تجاري 
نام:
ایمیل:
* نظر: