دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۳۱:۵۶
گزارش
بمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
گزارش تصویری از طبخ 3 تن حلیم در قیروکارزین.
boletبمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
حسین حقیقی
دوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
تربیت وآموزش عس ناحیه قیروکارزین برگزارنمود؛
boletدوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۷۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
دبیر قرارگاه امر به معروف ونهی از منکر سپاه فجر فارس درقیروکارزین گفت:
دبیر قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر استان در جمع تعدادی از بسیجیان شهرستان قیروکارزین با بيان اينكه تيم هاي رضويون بايد كارهاي اقناعي انجام دهند گفت: بايد بنشينيد فكر كنيد كه به صورت اقناعي چه طوري و به چه سبك و روشي مي شود آن افراد را اقناع كرد.

به گزارش روابط عمومی سپاه قیروکارزین سه شنبه گذشته گردهمایی به همت امر به معروف و نهی از منکر ناحیه درنمازخانه سپاه برگزارشد.  دراین برنامه سلیمان مهدوی ،دبیر قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر استان فارس، در جمعی از فرماندهان پایگاه ها وشبکه رضویون ناحیه مقاومت بسیج قیروکارزین اظهار داشت:  كار شبكه رضويون   احياء و ترويج امر به معروف و نهي از منكر است.

وی گفت: شما در يك روستا 10 آنتن ماهواره را جمع آوري كرده ايد اما يك نفر تحويل نمي دهد، اينكار تيم مشخصي است كه مخاطب شناس و روانشناس و با استفاده از مهارت های امر به معروف ونهی از منکر بتوانند آنتن آن یک نفر هم جمع آوری کنند.

مهدوی افزود: البته تیم تخصصی رضویون به مرور زمان و با استفاده از آموزش هاي مختلف به جايي برسند كه خوب مردم را اقناع كنند.

دبیر قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر استان ادامه داد: مي خواهيم در آمر بودن به صورت اقناعي عمل كنيم و با كار فرهنگي فرهنگ را عوض كنيم و با ضابط فرهنگ عوض نخواهد شد.

وي با اشاره به اينكه كسي در محله اي افتخار مي كرد كه 5 بار با چاقو كشي به زندان رفته ام گفت: با اينطور اشخاص بايد با كار فرهنگي و اقناعی ديدگاه اين شخص را   تغيير داد.

مهدوی بااشاره به اینکه در يكي از محلات شيراز که پدري می گفت فرزند هاي متعدد ش دچار خلاف يا به زندان مي روند او چاره خواست اظهار داشت: به آن پدر گفتیم شما بايد از اين مكان هجرت كنيد و به فاصله حداقل 15 كيلومتري از اينجا برويد و با انجام اینکارهمان فرزندان از بسيجيان و افراد انقلابي شدند.

وي با بيان اينكه تيم هاي رضويون بايد كارهاي اقناعي انجام دهند گفت: بايد بنشينيد فكر كنيد كه به صورت اقناعي چه طوري و به چه سبك و روشي مي شود آن افراد را اقناع كرد.

مهدوی ادامه داد: ما در مسجدها ضعف داريم. شوراي هاي امر به معروف و نهی از منکر به صورت ماهانه و سه ماهه باید در آن محل کار سياستگذاري را انجام دند.

وي با بيان اينكه یک نمونه دیگر از معروفات متروكه بين بچه هاي بسيجي هر شب سوره واقعه نخواندن است گفت: تنها راستي كه حرام است غيبت مي باشد، اين ها منكرات رايجي   است كه مي شود اصلاح كرد.

مهدوی اظهارداشت: هر طبقه و قشري يك منكر خاصي دارد مثل اينكه يك روحاني در هنگام راه رفتن غذا و ساندويچ بخورد چون اين نوع غذا خوردن مكروه است.

وي با بيان اينكه اولين گام در شورا های امر به معروف و نهی از منکر منكرات مسجد را بياوريم بيرون گفت: بايد نسبت به گناه ديگران دغدغه داشته باشيم و نسبت به كسي كه كارمعروفي را انجام مي دهد آن را تشويق كنيم تا پايه اش محكم شود.

مهدوی با اظهار اينكه چند نفر مي رويم درب خانه رفقايمان تا آن ها در نماز جماعت شركت نمايند خاطرنشان كرد: شما  نخبگان بسيج تك تك بچه هاي بسيج را بياوريد و آن ها را دغدغه مند كنيد ابتدا از بسيج سپس مسجد ودر ادامه مابقي جامعه و اين كار به صورت موازي هم مي شود انجام داد.

وي عنوان كرد: حتي يك كاسب محل كه همه او را قبول دارند او را عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر كنيد مبلغ، مداح، معلم و ديگر اقشار جامعه در اين امر مي توانند به شما كمك كنند.

دبیر قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر استان گفت: امسال 360 مبلغ خواهر را به آن ها آموزش مهارت هاي امر به معروف و نهي از منكر داديم كه خود اين قطعاً در جامعه اثرگذار خواهد بود.

مهدوی بابيان اينكه شبكه رضويون به صورت تخصصي عمل مي كند و اعضاي شبكه رضويون لزومي ندارد صرفاً بسيجي باشند افزود: آدم هاي تأثيرگذار با معلومات بالا را به عضو شبكه رضوبون در آوريد.

وی با بيان اينكه كارهاي بعدي در شورا مشخص كردن معروفات و منكرات در حيطه محله خود مي باشد گفت: منكرات اصحاب هر محله فرق مي كند ما نمي توانيم دستور بدهيم برويد امر به معروف كنيد  چون اين كار به دستوري نمي شود آن را انجام داد اما مي شود گفت دستور بدهيم ترويج امر به معروف كنيد مثل نماز كه معروفي عمومي است.

                                             با روش اقناع و کار فرهنگی فرهنگ را عوض کنید نه با ضابط عمل کردن

مهدوی گفت:يك محله اي مشكل شرب خمر ندارد اما محله اي ديگر دچار اين منكر شده اند و جايي كه اين منكر نيست نمي توان گفت در اين رابطه در آنجا برنامه ريزي كنيد.

دبیر قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر استان خاطرنشان کرد: اگر مي خواهيم به جامعه انر‍‍‍ژي مثبت برسانيم بايد با شوراي ها امر به معروف و نهی از منکر این کار راانجام داد و اين سكوت شکسته شود.

مهدوی ادامه داد: امر به معروف و نهي از منكر رازنده كنيم چون در مقابل، غربي ها در اصطلاح تئوري سكولاريزه كردن جامعه را دستوركار خود دارند.

وی در پایان گفت: امر به معروف و نهي از منكر مثل نماز واجب است و نيازي به حكم ندارد اما دراين رابطه عقلاني عمل كنيم تا براي سپاه، بسيج و دين هزينه اي در بر نداشته باشد.

                                         با روش اقناع و کار فرهنگی فرهنگ را عوض کنید نه با ضابط عمل کردن
                                        با روش اقناع و کار فرهنگی فرهنگ را عوض کنید نه با ضابط عمل کردن                                                                        با روش اقناع و کار فرهنگی فرهنگ را عوض کنید نه با ضابط عمل کردن
نام:
ایمیل:
* نظر: