کد خبر: ۷۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
انتظار طبیعی رهبر انقلاب این است که هر کسی در هر جایگاه و مسئولیتی که هست به اقتضای وظیفه خود این خطر را تبیین کند و برای پیشگیری از آن تدبیری داشته باشد.
پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس،فرض کنید رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی روزنامه خراسان را مورد خطاب قرار دهند و بفرمایند : "روزنامه خراسان باید ازدواج آسان را ترویج کند" و بعد از آن هر روز این جمله در صفحه اول روزنامه به شکل برجسته تکرار شود ، اما هیچ اتفاقی در جهت گیری سیاست های تحریریه و محتوای صفحات و انتخاب سوژه ها و تعیین تیترها صورت نگیرد ! آیا به نظر شما آنچه مد نظر رهبر انقلاب بوده محقق شده و ایشان از این روند راضی خواهند بود؟بی تردید پاسخ شما منفی است ، زیرا می گویید قطعا رهبر انقلاب انتظار تکرار عین سخنان خود را نداشته اند و این تذکر را برای شکل گیری جریان رسانه ای و مطبوعاتی جدی در این حوزه محتوایی داده اند.  

تکرار عین لفظ بدون تحقق عملی آن هدف چه سودی دارد؟متأسفانه باید اعتراف کنیم که تا کنون این اتفاق تلخ در عمل بارها رخ داده و رخ می دهد. از مضامین و موضوعاتی مثل شبیخون فرهنگی تا دغدغه اسلامی شدن دانشگاهها و امروز هم موضوع نفوذ دشمن!رهبر انقلاب با هوشمندی برنامه ریزی های راهبردی و شیوه های دشمن را رصد کرده و به همگان هشدار می دهند که مراقب نفوذ زیرکانه دشمن باشند.انتظار طبیعی ایشان قطعا این است که هر کسی در هر جایگاه و مسئولیتی که هست به اقتضای وظیفه خود این خطر را تبیین کند و برای پیشگیری از آن تدبیری داشته باشد.

نهادهای تحقیقاتی و پژوهشی پیشینه نفوذ دشمن را مطالعه و بررسی کنند و منتشر سازند. 

مجامع دانشگاهی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته های مرتبط به این موضوع اختصاص دهند.

مراکز رسانه ای برای آن برنامه های متنوع تولید کنند.

آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی برای مدارس و مهدهای کودک طرح و برنامه ای داشته باشند.

حوزه های علمیه ، هیأت های مذهبی ، مؤسسات فرهنگی، بسیج ، سپاه، ارتش و... و آحاد مردم هر کدام به اقتضای این رهنمود کاری عملی انجام دهند و البته محافل اطلاعاتی و امنیتی هم وظیفه خود را در مراقبت دقیق تر و جدی تر نفوذ دنبال کنند.

حالا ببینید در همین مدت چه اتفاقی افتاده است ؟ یکسره همه مسئولان در نهادهای مختلف به تکرار لفظ نفوذ مشغولند و به جای اقدام عملی و تبیین میدانی موضوع سرگرم کلمات و سخنرانی ها شده اند !

این سرگرمی لفظی جدا از خطر اصلی اش که خالی ماندن میدان عمل است دو آفت بسیار بزرگ دارد: 
اول: دلخوشی و احساس کاذب ادای وظیفه که مانع اقدام و باعث غفلت است.

دوم: ایجاد انزجار در مخاطب عام که به طور طبیعی نسبت به تکرار بیش از اندازه یک موضوع واکنش منفی نشان می دهد و به جای اهتمام به آن موضوع رهایش می کند و از آن فاصله می گیرد.

بصیرت
انتهای خبر/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: