کد خبر: ۷۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
رییس آموزش وپرورش ناحیه دو شیراز خبرداد:
رییس آموزش وپرورش ناحیه دو شیراز از برگزاری همایش ملی بررسی موضوعی کتاب های درسی زبان و ادبیات فارسی در روزهای 27 و 28 آبان ماه در شیراز خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش فارس,بهروز پرنیان گفت: در این همایش دو روزه نزدیک به 200 نفر از پژوهندگان کشوری در حوزه های زبان و ادبیات فارسی به ارائه تازه ترین یافته های خود در زمینه زبان و ادبیات فارسی می پردازند.

رییس آموزش وپرورش ناحیه دو شیراز ضمن تشریح چگونگی موارد علمی همایش عنوان کرد: همایش ملی بررسی موضوعی کتاب های درسی زبان و ادبیات فارسی به همت اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز از شهریور ماه سال 1392 کلید خورد که طی 14 ماه متوالی با برنامه ریزی دقیق و تلاش همکاران به بار نشست.

پرنیان گفت: طی نشست های متوالی با شورای سیاست گذاری همایش مقرر گردید در ابتدای سال جاری فراخوان مقالات بر روی وب سایت ISC  قرار گیرد و با ارسال پوستر همایش به تمامی نقاط علمی و آموزشی کشور برپایی همایش را به اطلاع پژوهندگان برسانیم.

وی افزود: همایش ملی بررسی موضوعی کتاب های درسی زبان و ادبیات فارسی در دو محور مطالب مرتبط با دروس کتاب های درسی زبان و و مطالب دانشگاهی مرتبط با آموزش زبان فارسی طرح ریزی شد که طی آن پژوهندگان می توانستند در زمینه های تاریخ ادبیات و شیوه های نقد ادبی، دستور زبان، زبان شناسی و تاریخ زبان فارسی، ادبیات تطبیقی و موضوعات میان رشته ای ، سبک شناسی و ساختارگرایی ، کتاب شناسی و متن پژوهی ، زیبایی شناسی و بررسی عناصر هنری در متون نظم و نثر، انواع ادبی ، ادبیات پاداری و ادبیات انقلاب اسلامی ، ادبیات معاصر، ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات داستانی، بررسی شیوه های بهینه و کاربردی در آموزش زبان و ادب فارسی در آموزش و پرورش و دیگر موضوعات مرتبط با زبان و ادبیات فارسی ، مقالات خود را به دفتر دبیرخانه ارسال نمایند .

رییس آموزش وپرورش ناحیه دو شیراز همچنین یادآور شد: از بین 634 مقاله ارسالی پژوهندگان سراسر کشور پس از طی مراحل ارزیابی و داوری ، 156 اثر برای سخنرانی ، پوستر و چاپ برگزیده شد که به صورت مجموعه مقالات همایش در قالب کتاب و لوح فشرده ارائه خواهد شد.

وی افزود: طی دو روز اجرای این همایش بجز مراسم افتتاحیه و اختتامیه ، 40 نفر از پژوهندگان در 8 نشست تخصصی مقالات خود را به صورت سخنرانی ارائه خواهند کرد.

رییس آموزش وپرورش ناحیه دو شیراز از برگزاری دو کارگاه تخصصی توسط استادان برجسته دانشگاهی در حاشیه همایش خبر داد و اظهار امیدواری کرد: نشست های علمی و کارگاه های تخصصی باعث ارتقای سطح دانش پژوهندگان و دبیران حوزه آموزش و پرورش شود .

پرنیان ضمن بیان چگونگی مراحل اجرا، بر لزوم نگاه نو به مقوله زبان و ادبیات در حوزه آموزش و پرورش  اشاره کرد و گفت: اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز طی چند سال گذشته کوشیده تا با بررسی چالش های موجود در آموزش زبان و ادبیات فارسی با انجام پروژه ها و طرح های تحقیقاتی بر روی زبان و ادبیات فارسی ، راهکارهای در خور ارائه دهد .

رییس آموزش وپرورش ناحیه دو شیراز افزود: طرح و برنامه ریزی و اجرای همایش ملی  بررسی موضوعی کتاب های درسی زبان و ادبیات فارسی یکی از اقداماتی است که در حیطه پژوهش  آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز رقم خورده  است

وی اظهار امیدواری کرد این همایش بتواند زنگ بیداری زبان و ادبیات فارسی را به صدا در آورد تا ما نیز در شهر سعدی و حافظ معنا، قدری از دین خود را به این بزرگان ادا کرده باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: