کد خبر: ۷۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
دبیر قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر در جمع نخبگان بسیج فرهنگیان/
مهدوی دبیر قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر در اردوی یک روزه بسیج فرهنگیان استان فارس گفت: دانش آموز شهید قطعا یک معلم شهید پرور داشته است، هم اکنون نیز برای آینده شهید تربیت کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، مهدوی دبیر قرار گاه امر به معروف و نهی از منکر استان در جمع فرهنگیان و نخبگان بسیجی استان در ابتدای سخنان خود با بیان سخنانی از شهید حسین جمالی که در بخش هایی از وصیت نامه خود این چنین نگاشته است " حسین جان، اگر من شهید شدم اطمینان پیدا می کنم که اگر در واقعه کربلا بودم در رکابت می ماندم" و در بخش دیگری از وصیت نامه شهید بزرگوار آمده است: "امام زمان من خیلی دوست دارم در رکاب امام معصوم شهید شوم مرا زنده کن تا دوباره در رکاب شما شهید شوم" خطاب به فرهنگیان بسیجی گفت: در این وانفسای اجتماعی و تهاجمات رسانه ای که وجود دارد شهدای ما کمتر از شهدای واقعه ی عاشورا نیستند. قدر خود را بدانید چرا که دانش آموز شهید قطعا یک معلم شهید پرور داشته است.

وی با بیان اینکه برخی از مادران شهدا، ام البنین زمان هستند خطاب به معلمان بسیجی گفت: شما، معلمان فرزندان این مادران هستید و علاوه بر آن یک لقب بسیجی اضافه بر دیگر معلمان دارید که می بایست در بحث نگاه اجتماعی، نگاه دانش آموزان و نگاه عمومی به معلم بیشتر دقت نمایید. اگر شاگردان شما رشد معنوی دارند و اگر شهید می شوند افتخاری برای شماست و اگر شاگردان شما مادرانی ام البنین گونه دارند این مسئولیتی برای شماست و اینکه عنوان بسیجی دارید این یعنی مسئولیتی مضاعف.

وقتی در شرایط خاص قرار می گیرید یعنی هم بسیجی و هم شهید پرور و هم مسئولیت پذیر،این شما را از دیگران متمایز می کند و می توان به شما گفت نخبگان و برگزیدگان جامعه.

وی در ادمه گفت: شما معلمان بسیجی از صالحان هستید چرا که شغل انبیا را داشته و از خواص هستید و هم اینکه در حیطه عمل خود نخبه هستید.

مهدوی با بیان اینکه صالحان کسانی هستند که از دین خدا نگهبانی می کننند و علاوه بر اینکه دین دار هستند دین بان نیز باشند گفت: ما درجامعه امروزی یک رکود دین بانی داریم نه دین داری.

وی افزود: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند نگهبان دین هستند همان گونه که حضرت امیر می فرمایند: در نگهبانی دین صالحان مقدم بر دیگران هستند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: بصیرت و روشنی دل و روشنی بینش باید آنقدر زیاد باشد که بتوان تشخیص داد و به موقع عمل کرد و سلاح این دین بانی، زبان و منطق است منطق ما از زبان جاری می شود.

وی بیان داشت: همان گونه که در سبد فرهنگی یک خانواده شیعه نماز قرار می گیرد، امر به معروف و نهی از منکر هم باید قرار گیرد.

مهدوی گفت: وظیفه صالحان ترویج دین است با ترویج دین، دین را حفظ می کنند. بخاطر عمل نکردن صالحان به وظیفه خود جامعه به سمتی رفته است که جای حلال و حرام عوض شده است و شما فرهنگیان بسیجی باید امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه و فرهنگ سازی کنید.

مهدوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی های خاص یک بسیجی است گفت: امر به معروف و نهی از منکر اولین قدم آن در سبد فرهنگی خانواده باشد.

امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما مغفول مانده است و به آن صورتی که دین اهمیت داده نیست تمام نخبگان امر به معروف و نهی از منکر را کنار گذاشته اند بنابراین اشکال در نخبه پروری است.

وی خطاب به فرهنگیان گفت: بعد از ائمه شما نخبگان مسئول اجرای دین و دین بان هستید. در ترویج و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر بکوشید و تلاش نمایید شاگردانی مانند حسین جمالی تربیت کنید.

/انتهای پیام/224224


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: