کد خبر: ۷۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
سرمربی صالحین بسیج فرهنگیان استان/
حجت الاسلام امیدی در جمع مربیان صالحین استان به بیان سخنانی پیرامون پروژه نفوذ پرداخت و گفت: مسجد سنگر است راه نفوذ دشمن را مسجد باید ببندد، سیر اعتقادی افراد باید در مسجد طی شود و وقتی اعتقادات قوی شود راه نفوذ بسته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، حجت الاسلام امیدی در جمع مربیان صالحین استان به بیان سخنانی پیرامون پروژه نفوذ پرداخت و گفت: هدف اصلی دشمن در پروژه نفوذ محو اسلام ناب است، چرا که اسلام ناب عدالت محور است و به شدت با ظلم تضاد پیدا می کند. دشمن می شود نقطه مقابل حکومت الهی که خدا وعده داده و دشمن می خواهد حکومت عدالت محور را محو کند و برای این کار باید در ابتدا روحیه استکبارستیزی را در ما از بین ببرد. دشمن به دنبال نفوذ در همه بخش های اجتماعی و اقتصادی و ... است.

وی با بیان اینکه نفوذ دارای سبقه وسیعی است و دشمن با تایید اعتقادات ما، شبهه ایجاد می کند. گفت: یکی از نتایج مهم نفوذ، ذلالت و گمراهی و انحراف انسان از راه حق است.

سرمربی صالحین فرهنگیان استان در ادامه به بیان راه های نفوذ دشمن پرداخت و گفت: یکی از مهمترین نفوذها، نفوذ در اندیشه ها و فکرها و در نتیجه تغییر در باورها و نگرش هاست که به طرق مختلف صورت می پذیرد که به این طریق می تواند سبک زندگی را تغییر دهد.

وی ادامه داد: از دیگر راه های نفوذ، نفوذ در مکتب و اندیشه است و بهترین راه انجام این کار این است که به مراکز علمی، مدرسه، دانشگاه و حوزه های علمیه، این سه رکن مهم آموزشی کشور نفوذ کند.

امیدی در ادامه شبیه سازی و تغییر الگو را راه دیگر نفوذ عنوان کرد و گفت: دشمن با جانشین هایی که ایجاد می کند بدنبال تغییر الگو و تاثیرگذاری بر نسل جوان و نوجوان است.

راه دیگر نفوذ، نفوذ در مراکز مدیریتی است، وقتی  چیزی در جامعه علمی جلوه کرد هیچ مدیری نمی تواند با آن مخالفت کند. و متذکر شد: هر چه واردات(ورزش و هنر و کالا و فیلم و ...) داریم که متعلق به فرهنگ بیگانه است باید در آن تجدید نظر نماییم. در پدیده نفوذ دشمن به دنبال تغییر فرهنگ یک ملت است و فرهنگ از طریق فیلم به ما تزریق می شود.

امیدی افزود: جاسوسی یکی از شیوه های مهم نفوذی دشمن از زمان گذشته تاکنون بوده و از بین رفتنی نیست.

القا و جوسازی از دیگر راه های نفوذ است، گاهی یک حرف آنقدر تکرار می شود که به شما القا می شود. دشمن می خواهد به شما القا کند که شما اشتباه کرده اید. و این یکی از راه هایی است که دشمن می تواند از نقاط ضعف اعتقادی، علمی، و .... ما استفاده کند. بنابراین یکی از راه های مقابله با نفوذ دشمن تحکیم اعتقادات است.

وی در ادامه با اشاره به خطبه 50 از نهج البلاغه گفت: ایجاد شبهه یکی از موارد مهم است که باعث می شود در حاکمیت ،در مدیریت و در مراکز علمی نفوذ شود. و علت اصلی ایجاد شبهه و تاثیرگزاری آن پس از ایجاد را می توان پیروی از هوای نفس و احکامی که نوآوری می شود بیان کرد.

راه دیگر نفوذ، شروع فتنه ها است و دلیل ایجاد فتنه در جامعه زمانی میسر می شود که حق را با باطل مخلوط می کند و وقتی اینگونه شد شبهه ناک می شود و قبول می کند و زمینه نفوذ فراهم می شود.

امیدی اضافه کرد: مطبوعات و رسانه ها یکی از مهمترین بسترهای نفوذ است.

سرمربی صالحین بسیج فرهنگیان استان تصریح کرد: استفاده ابزاری از مقدسات و مقدسین از روش های دیگر نفوذ است. افرادی هستند که از مقدسات برای وجهه خود استفاده می کنند. گاهی نیز صفات درونی، راه نفوذ دشمن می شود.

وی در پایان گفت: مسجد سنگر است راه نفوذ دشمن را مسجد باید ببندد، سیر اعتقادی افراد باید در مسجد طی شود وقتی اعتقادات قوی شود راه نفوذ بسته می شود.

/انتهای پیام/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: