آخرین اخبار
کد خبر: ۷۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
مسئول بسیج دانشجویی پیام‌نور کازرون:
مسئول بسیج دانشجویی پیام‌نور کازرون گفت: پیروی از تفکر استکباری و پذیرش آن به نوعی مبارزه با پیام حق است.
سید یاسر مرتضوی در خصوص نقش دانشجویان در استکبارستیزی، گفت: کلمه استکبار برگرفته از کلام وحی بوده و پیروی از تفکر استکباری وپذیرش آن مبارزه با پیام حق است.


 
وی بیان کرد: با توجه به تعریف استکبار و ملاک و معیار آن این موضوع مختص به قومیت و کشوری خاص نبوده و یک مقوله جهانی است؛ البته رهنمودهای امام خمینی به آن مصداق عینی بخشیده و امریکا به عنوان نمادکامل استکبار معرفی شده است.


 
این فعال دانشجویی تصریح کرد: با بررسی استکبار می توان دریافت که مستکبر تنها در عمل و صرفا بر موارد ملموس حس مالکیت نداشته و سعی بر تصاحب تمامی زوایای زندگی افراد همچون فرهنگ برای رسیدن به اهداف خود است.


 
مرتضوی گفت: هر انسان آزاده ای باید روحیه استکبارستیزی را هم در عمل و هم در تفکر نشان دهد که در این بین وظیفه دانشجویان و جوانان به دلیل اداره کشور در آینده سنگین تر است.
 

وی بیان کرد: با توجه به بسترهای گسترده و نسبتا مناسب در بین جوانان و توانایی آن‌ها در اشاعه این فرهنگ و تفکر همیشه نقش بسزایی داشته اند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیامنور کازرون تصریح کرد: جوانان امروز متاسفانه گرایش کمتری به سمت مطالعه متون داشته و بیشتر محتوی تصویری را میپذیرند؛ اما از همین تحول ارتباطی هم می توان این گفتمان را به روز کرده و برای نسل کنونی قابل هضم تر کنیم.

 
مرتضوی در ادامه با اشاره به انحراف بعضی از اصحاب پیامبر در صدر اسلام، گفت: جبهه استکبار توانایی ورود به صورت غیرمستقیم با تغییر نگرش در افراد را دارد که ما در صدر اسلام و حتی در بین یاران نزدیک پیامبر و ائمه اطهار بارها شاهد آن بوده ایم.


وی بیان کرد: با توجه به بیانات امام خمینی، مستکبر همچون گرگ بر طبق ذات خود فقط به دنبال نفع است و اجازه نمی دهد که مستضعف از داشته خود هیچ استفادهای کند.
 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیامنور کازرون گفت: امام خمینی با شناخت از روحیه استکبار، مخالف هر نوع رابطه دوستی با آن بوده؛ اما امروز شاهدیم برخی از افراد به خاطر حب دنیا، طمع قدرت و شاید ساده لوحی با گذشته خود به مبارزه برخاسته اند.


مرتضوی تصریح کرد: این افراد به دلیل مقبولیت امام راحل در بین مردم توانایی مخالفت مستقیم و صریح با سخنان ایشان را نداشته پس شروع به تحریف و گفتار ایشان زده تا بتوانند انقلاب را به سمت خود منحرف کنند.


وی گفت: بهتر است برای کسانی که نام امام را به زیبایی به خاطر داشته؛اما راه او را کنار گذاشته اند، این سخن امام را یادآوری کرد که «کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهان‌خواران را نمی دانیم؛اما هیهات که خادمان اسلام و به ملت خود خیانت کنند. اگر بندبند استخوان هایمان را از هم جدا سازند، هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی کنیم.»

نام:
ایمیل:
* نظر: