آخرین اخبار
کد خبر: ۷۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴
25 و 26 آذرماه؛
رئیس کنگره سرداران و15 هزار شهید ولایتمدار فارس در پاسخ به سئوالی که آیا شهید به زادگاه خود منتقل می‌شود، گفت: با همکاری و هماهنگی خانواده شهید ولی نوری، فرزندان وی قبول کردند که شهید در همین دانشکده باشد و مقبره این شهید بزرگوار جابه جا نمی شود.

نشست خبری رئیس دانشکده شهید باهنر شیراز، سردار مینایی رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس و اسماعیل قزلسفلی مسئول بسیج دانشجویی استان فارس در دانشکده شهید باهنر شیراز برگزار شد.

 

در این برنامه دکتر محمد مهدی علویان مهر از شناسایی و احراز هویت شدن شهید گمنام دانشکده خبر داد و افزود: این شهید بزگوار، سردار رشید اسلام ولی نوری است که در عملیات قدس سه در منطقه دهلران به شهادت رسیدند.

در ادامه این برنامه مسئول کنگره سرداران استان فارس با اشاره به زندگی نامه شهید نوری گفت: چند روز پیش از طریق آزمایشاتی که انجام شده بود پیکر مطهر سردار نوری شناسایی شد و ایشان همان شهید گمنامی هستند که در دانشکده شهید باهنر شیراز آرمیده اند.

وی با اشاره به رشادت های این سردار استان فارس افزود: این شهید بسیار جوانان را دوست داشت و به آن ها اهمیت می داد و این که امروز این شهید میهمان دانشکده باهنر شیراز در جمع دانشجویان است خود مایه افتخار و سربلندی است.

مینایی در پاسخ به سوالی که آیا شهید به زادگاه خود، شهرستان مرودشت منتقل می شود، ادامه داد: با همکاری و هماهنگی خانواده شهید ولی نوری، فرزندان وی قبول کردند که شهید در همین دانشکده باشد و مقبره این شهید بزرگوار جابه جا نمی شود.

 

 

شهید ولی نوری، در عملیات قدس ۳ در منطقه دهلران بعد از این که در فشار سخت جنگ قرار می گیرند، نیرو های خود را به عقب می برند و خود شهید در مقابل هجمه های دشمن مقاومت می کنند و به شهادت می رسند.

گفتنی است مراسم استقبال از خانواده سردار شهید ولی نوری روز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح و پنج شنبه در دانشکده شهید باهنر شیراز برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: