کد خبر: ۷۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
روحانی شهید "محمدحسین مختاری" پس از 33 سال به زادگاهش روستای حسن‌آباد رستاق از توابع شهرستان اشکذر استان یزد باز‌ می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، "محمدحسن فاضلی" معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در این خصوص گفت: پس از در خواست مادر روحانی شهید حجت‌الاسلام "محمدحسین مختاری ‌حسن‌آبادی" مبنی بر انتقال پیکر مطهر این شهید از اراک به اشکذر، این انتقال روز سه‌شنبه هشتم دیماه همزمان با سالروز ولادت با سعادت پیامبر مکرم اسلام(ص) انجام می‌شود.

وی افزود: مراسم استقبال ساعت 16 روز سه‌شنبه در فرودگاه شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود و روز چهارشنبه از ساعت 19 تا 21 مراسم وداع با این شهید در حسینیه شهدای اشکذر منعقد خواهد شد.

فاضلی در خصوص تشییع پیکر مطهر این شهید ذفاع مقدس، گفت: پیکر مطهر این شهید سعید روز پنجشنبه دهم دیماه از ساعت 14:30 از حسینیه شهدای اشکذر به طرف زادگاهش روستای حسن آباد رستاق تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

این مسئول از مردم دارالعباده دعوت کرد با حضور باشکوه در مراسم‌های مختلفی که به یاد این شهید گرانقدر برگزار می‌شود، بار دیگر اوج ارادت و قدرشناسی مردم فهیم ایران اسلامی به ساحت مقدس شهدا و خانواده های آنان را به منصه ظهور رسانند.

حجت‌الاسلام مختاری از شهدای روستای حسن آباد از توابع شهرستان اشکذر است که در سن 25 سالگی در عملیات رمضان پس از جراحت و اسارت، توسط نیروهای بعثی در مسیر انتقال اسرا به شهادت رسیده و پیکر پاکش به عنوان شهید گمنام به همراه چهار تن دیگر در تیرماه سال 1384 در یادمان قطعه اصحاب‌الشهدای اراک به خاک سپرده شد.

سرانجام به دنبال آزمایش دی.ان.ای از نمونه استخوانی و تطبیق آن با نتیجه آزمایش‌های خانواده‌اش، پس از 33 سال هویت این شهید احراز و در دهم شهریور سال جاری به اطلاع خانواده ی وی رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: