کد خبر: ۷۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
نماینده ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران گفت: راهبرد آمریکا علیه ایران برای نفوذ، جنگ، تحریم و تعامل است.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی در همایش بصیرت 9 دی تبریز با بیان جریان شناسی نفوذ در انقلاب‌ها و نهضت‌ها، اظهار داشت: در روایات آمده است عاقل از یک سوراخ گزیده نمی‌شود و مردم باید هوشیار بوده وگرنه در برابر تاریخ باید پاسخگو باشند.

وی مهم‌ترین تهدید انقلاب‌ها را نفوذ عنوان کرد و افزود: کمترین انقلابی با قوه قهریه ساقط شده است بلکه اکثراً با تهدیدات نرم سقوط کرده‌اند.

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران افزود: در سالیان اخیر، واژه‌هایی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، استحاله فرهنگی، ناتوی فرهنگی و افشای مدل تجربه گورباچف در ایران، فروپاشی از درون با براندازی و جنگ نرم از سال 68 تا بحال مورد استفاده قرار گرفته است و باید این موضوعات را بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار داد.

حجت‌الاسلام سعیدی، با تاکید بر اینکه تقابل همه اسلام با همه کفر تاکنون با گستره امروز نبوده است، تصریح کرد: سه انقلابی را که در سایه نفوذ عناصر نا اهل، فروپاشیده است و نمونه آن در قرآن کریم آمده، انقلاب موسی بن عمران است که در 35 سوره بیش از 140 بار از این انقلاب سخن به میان آورده.

وی شباهت زیاد مقابله کنندگان این انقلاب با ماجرای فتنه 88 را یادآور شد: یک عنصر با شیوه‌های مختلف عملیات روانی، امکانات عمومی مردم و مقدس سازی و... فتنه راه انداختند.

حجت الاسلام سعیدی، دومین انقلاب را انقلاب پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد و افزود: جریان نفوذی ابوعامر و توطئه مسجد ضرار و بسیاری از فتنه‌ها تلاش کردند که از ترویج اسلام جلوگیری کنند ولی با عنایت خداوند و تدابیر پیامبر اسلام، منزوی شدند و روز به روز گسترش یافت.

وی با بیان اینکه تولی و تبری عملی هم داریم، تصریح کرد: این مسجد نرفتن و آن مسجد رفتن، انتخاب روحانی و مداح دقت لازم است، چه برسد به انتخاب خبرگان، نماینده مجلس و رئیس جمهور که ممکن است مردانی باشند که دنبال نفاق و فتنه هستند.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه با بیان اینکه در انقلاب مشروطه نیز رد پای عناصر نفوذی دیده می‌شود، ابراز داشت: امثال تقی زاده‌ها و کسروی‌ها ادعا می‌کردند که برای رسیدن به تمدن، باید از مغز سر تا نوک انگشت غربی شویم.

وی مهم‌ترین انقلاب معاصر که آمریکا را به گوشه انزوا کشاند و سپس سقوط کرد، انقلاب سوسیالیستی شوروی عنوان کرد و ادامه داد: شعارهای این انقلاب مقابله با نظام سرمایه داری، دفاع از ملت‌ها و انقلاب‌ها، دفاع از جنبش‌ها و نهضت‌ها بود و عدالت اجتماعی بود که به بزرگ‌ترین کابوس آمریکا تبدیل شده بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با بیان اینکه نفوذ شعارهای شوروی تا آمریکای لاتین، ونزوئلا، کوبا، آفریقا، الجزایر، مصر، لیبی، غرب آسیا، عراق، سوریه، یمن و حتی فلسطین وارد شد و قدرت اتمی شوروی هم در کنار آن باعث شد تا به شدت آمریکا احساس خطر کند.

حجت الاسلام سعیدی افزود: زمانی از گورباچف سؤال کردند که چه شد، شوروی فروپاشید، وی دیدن صف چند کیلومتری مک دونالد را عنوان می‌کند ولی بنده تحلیلی زیرساختی دارم از دلایل آن، چرا که یکی از تئوریسین‌های برجسته آمریکا می‌گفت که لازم نیست با بمب اتم ساقط کنیم، بلکه با ارتباط با دوستان خود و کار بر روی افکار مردم می‌توانیم ساقط کنیم.

وی ادامه داد: در زمانی شرایطی فراهم شد که خروشچف گفت که ما در شرایطی هستیم که توازن قوا برقرار شده، در همه جا نفوذ داریم و نفت و گاز ما با آمریکا قابل مقایسه نیست و اکنون باید وارد شعار همزیستی مسالمت آمیز با آمریکا شویم و مذاکره کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه، با تاکید بر اینکه آمریکا به شدت از این شعار استقبال کرد و پیمان اولیه معدوم سازی برخی سلاح‌ها امضا شد، تصریح کرد: این موضوع به شرطی مورد توافق شوروی واقع شد که به دیگر موارد وارد نشوند ولی در پیمان دیگری، پیمان حقوق بشری را امضا کردند و بر اساس آن، مقرر شد تا شوروی از مناطق نفوذش بیرون رود و در چاردیواری خود محبوس شود.

وی با بیان اینکه در سال 1965 و پس از این تفکر، رئیس جمهور بعدی شعار رادیکالی داد، خاطر نشان کرد: دیگر برای این اقدام دیر شده بود و بستر لازم در بدنه مردم فراهم شد، از طرفی هم از سه رئیس جمهور بعدی دو رئیس جمهور هم پیمان تِز خورشچف بودند و عامل اساسی اولیه برای فروپاشی با آغاز تعامل شروع شد و برای اصلاح روند آن دیگر دیر شده بود.

وی دلیل اصل مسئله فروپاشی شوروی را نشناختن آمریکا دانست و ادامه داد: تصور پوتین هم کنار آمدن با آمریکا بود ولی گورباچف و پوتین دیدند که آمریکا اوکراین را بغل گوش روسیه در حال تسخیر است که پس از آن بود که پوتین می‌خواهد جبران گذشته را بکند و هزینه می‌کند.

حجت الاسلام سعیدی با مطرح کردن این سؤال که لیبرالیزه کردن انقلاب ایران از کجا شروع شد، ابراز داشت: اگر تفکر غرب گرایی در بازرگان و بنی صدر بود، به دلیل جنگ و نوع رفتار امام نتوانستند کاری کنند ولی بعد از سال 68 مبدأ لیبرالیزه کردن ایران شد که بر اساس آن، اسنادی که تحلیلگران آمریکایی ارائه کردند، ای موضوع به قبل از دهه 70بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه فتنه 88 چند لایه بود و فقط لایه رویین و کف خیابان شناخته شده و لایه بعدی آن ناشناخته باقی می‌ماند، تصریح کرد: متاسفانه در اکثر فتنه‌ها لایه‌های پشت پرده سالم می‌مانند و دوباره به تکرار آن تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام سعیدی افزود: زیارت عاشورا تحلیل تاریخ است، چرا که در آن لایه‌های رویین را بیان می‌کند، امثال شمر و عمر سعد را نام می‌برد ولی «امتٌ اسست اساس الظلم و الجور» را هم لعن می‌کند و نام نمی‌برد که افراد پشت پرده را مورد اشاره قرار می‌دهد.

این تحلیلگر، با تاکید بر اینکه شمر و... مهم نیست، بلکه باید لایه‌ها و نفرات اصلی را شناسایی کرد، اظهار داشت: چه کسانی قبل از انتخابات، ستاد صیانت در دفتر آن‌ها برگزار شد و چه کسانی نامه بدون بسم الله را منتشر کردند و اکنون نیز دارند برای انتخابات آینده مجلس و خبرگان برنامه ریزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از پیامبر بر 3 محور حرکت کردند، افزود: یک محور، پیروان امیرالمؤمنین، یک یک جریان، همراهان طلحه و زبیر و یک جریان هم مانند ابوموسی اشعری و... اعتدالیون و مستقل بودند که بر این اساس باید گفت که آیا می‌توان بدون مبانی و فراجناح بود و در برابر امیر المؤمنین قرار گرفت و ادعای فراجناحی داشت؟

سعیدی با اشاره به مطرح کردن شعار «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، تصریح کرد: باید این شعار را بر سر صندوق رأی متجلی کرد و مهم‌ترین مصداق آن در انتخابات است.

نماینده ولی فقیه در سپاه، با تاکید بر اینکه این انقلاب قوی‌ترین انقلاب الهی بعد از صدر اسلام است و حق نداریم اشتباه کنیم، ابراز داشت: تکلیف ما از همه بیشتر است و جرم ما در صورت خطا در تاریخ بیش از همه خواهد بود.

وی افزود: در زمان پیامبر همه چیز بر عهده پیامبر بود ولی قانون اساسی در این انقلاب، چهار نهاد مجلس، شورای شهر، رئیس جمهور و خبرگان را بر عهده مردم گذاشته و وظیفه ما را بسیار سنگین کرده است.

وی تفاوت ایران با شوروی را در رهبری دانست و گفت: اگر شوروی جسم ملت‌ها را گرفته بود، ایران قلب‌ها را تسخیر کرده، لذا ما جای شورروی را با استفاده از نفوذ معنوی جایش را گرفتیم و آمریکا از این موضوع به شدت نگران‌اند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه آمریکا سه راه برای مقابله با ایران داشت، گفت: اهداف آمریکا جنگ، تحریم و تعامل با هدف نفوذ است و می‌خواهد که ایران در منطقه محور نباشد و حمایت خود از محور مقاومت را با نفوذ در داخل کشور بردارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه، ادامه داد: آمریکا دنبال حل مشکلات دیگری از طریق مذاکره بود که باید هوشیار بود و با جدا کردن مسائل هسته ای از سایر مسائل اجازه نفوذ را ندهیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر دومای روسیه یک دومای انقلابی بود، نمی‌گذاشت خروشچف انقلاب را به انحراف بکشد، تصریح کرد: اگر مجلس ما انقلابی باشد می‌تواند در برابر تمایلات غربی ایستادگی کند، لذا دشمن مجلسی، شبیه مجلس ششم می‌خواهند که همراه باشد و این بسیار خطرناک است.


تسنیم

انتهای خبر/224224


نام:
ایمیل:
* نظر: